Gyakorlatilag tavaly egy egész éven át arról szóltak a hírek, pletykák, hogy a Spotify mikor is kel át az Atlanti óceánon és jelenik meg az amerikai piacokon is. Az év előrehaladtával az indulás esélyei egyre csökkentek, ugyanakkor a késlekedés okairól egyre több és több minden került napvilágra.
A tárgyalások sokáig olyan kilátástalan keretek között zajlottak, hogy az is reális lehetőségként merült fel, hogyha rövid távon nem lesz előrelépés, a Spotify jövője is kétségessé válhat.
Valószínűleg ezzel az eshetőséggel Daniel Ek-ék is egyre komolyabban számoltak, ugyanis szinte a semmiből a napokban bejelentették, hogy megszületett az első az amerikai piacra érvényes megállapodásuk,. Nem is akárkivel, hanem a második legnagyobb major-el, a SONY Music-al!( Ami a jelenlegi körülményeket figyelembe véve amúgy nem annyira meglepő, hiszen az amúgy az esetek túlnyomó többségében könnyebben teljesíthető feltételeket szabó EMI életéért folyó küzdelme és a sokadszorra kiújuló Warner-EMI felvásárlási ügyletek miatt, a két kiadóban minden valószínűség szerint jelenleg nem nagyon találni döntésképes embereket…)
Talán a megállapodás tényénél is nagyobb siker, hogy az alapvetően a Spotify és a Sony Európára érvényes megállapodáshoz áll közelebb. Azaz elérhető lehet a kétféle modell, a hirdetésekkel megszokott, de alapvetően ingyenes és heti kb. 300 dal meghallgatását lehetővé tevő, illetve a teljesen korlátlan, hirdetésektől mentes, azonban fizetős modell is.
A SONY-val való megállapodás természetesen nem jelenti azt, hogy a Spotify valóban el is indul az Egyesült Államokban a közeljövőben. Ellenben egy nagyon fontos lépés mindehhez. Egy olyan lépés, amely a többi kiadóval való tárgyalásokat is drasztikusan felgyorsíthatja, hiszen bár alapvetően egymás vetélytársai a zenei piacokon, fontos és perdöntő kérdésekben az esetek túlnyomó többségében ugyanúgy viselkednek…