Élcelődhetnénk azzal, hogy Mark Zuckerberg nem véletlenül jár a nyolc legfejlettebb ország megbeszélésre, hogy Barack Obamával váltson pár szót, de nem tesszük. Nem tesszük, mert Mark Zuckerberg valóban egyre fontosabb és fontosabb szerepet tölt be.
Tavaly decemberben jelentette ki, hogy a Facebook hosszú távon ugyanazt a változást szeretné indukálni a film és a zeneipar esetében, mint amit a Zynga, a Facebook alkalmazások révén a játékiparban elért. Eltelt pár hónap és úgy tűnik, a hosszú táv nem is olyan távoli. A filmipar gyakorlatilag saját maga ismerte fel a Facebook-ban rejlő lehetőségeket és kezdte el az önként egyfajta disztribúciós csatornaként használni…
A zeneipar is aktívabban használja a Facebook-ot, de alapvetően csak kommunikációs csatornaként. Maga a Facebook, a több, mint 600 millió regisztráltjával ugyanakkor maga a tökéletes alap egy zenei szolgáltatás bevezetésére. Volt is zenei szolgáltatás a Facebook-on, azonban az iLike MySpcae általi akvizíciója után lekerült a téma a napirendről, s az utóbbi időben egyre ritkában lehetett hallani a közösségi óriás zenei terveiről.
Ezt a csendet törte meg tegnap a Forbes, amikor is világgá kürtölte, hogy az amerikai piacokra törekvő Spotify lesz a Facebook kizárólagos zenei szolgáltatója. A –természetesen- meg nem erősített hírek szerint a hírfolyam bal oldalán lesz elhelyezve a Spotify logója, melyre kattintva annak desktop alkalmazása automatikusan települ a gépre.
Az alkalmazáson keresztül lehetőség lesz arra, hogy folyamatosan, akár a barátainkkal megosztva hallgassunk zenét, a Facebook használata közben. A hírt megszellőztető oldal szerint a szolgáltatás már tesztelés alatt áll, s minden olyan országban ahol a Spotify elérhető, elérhető lesz a Facebook felhasználók számára is.
A hír-amennyiben igaz- klasszikus win-win szituációt teremt mindkét fél számára. A Facebook azt adja a megállapodásba, ami a legnagyobb értéke: a felhasználóit, akik a Sptofiy számára mind-mind potenciális prémium előfizetők. a Spotify pedig egy magas színvonalú, rengeteg tartalmat kínáló szolgáltatást. Ha pedig netán sikerülne az amerikai piacra is belépnie és ezzel az amerikai Facebook felhasználók számára is elérhető lenne a szolgáltatás, úgy a Spotify könnyen az amerikai piac vezető szolgáltatójává válhat és követheti a Zynga-t a sikerek felé vezető úton.