Az elmúlt 2.3 hét az Apple-ről és az iCloud-ról szólt, ehhez kétség nem férhet. A iTunes Match funkcionalitásából adódóan (meg egyékbént is) hiba lenne azonban a versenyt eleve lefutottnak tekinteni és az Apple-t kikiáltani győztesként.
Az Apple streaming irányba mozdult el, így érthető okokból akiknek a piaca elsődlegesen veszélyben van,azok maguk a streaming szolgáltatók, illetve az on demand rádiók. Érdekes módon ugyanakkor maga az Apple is kihívások előtt állhat. A kihívó pedig nem más, mint Svédország második fontos zeneipari export terméke az Abba után, a Spotify.
Az a Spotify, amely csak akkor jelenthet bárminemű veszélyt az Apple számára, amennyiben az immáron két éve lebegtetett amerikai indulása végre megvalósul. A jelek szerint mindez most mér valóban hetek kérdése, ugyanis az előbb meg nem erősített, később azonban a Spotify stratégiai igazgatója által is elismert hír szerint a svéd cégnek sikerült a világ legnagyobb lemezkiadójával, a Universallal is megállapodnia tartalmaik licenszeléséről. Így a négy nagy és meghatározó lemezkiadó közül hárommal rendelkezik megállapodással asz Egyesült Államokra. a negyedik Warner Music esetében és optimisták, hiszen a kezdeti, egymástól nagyon távol álló álláspontok az elmúlt hónapokban eleve sokat közeledtek egymáshoz,és azt se felejtsük el, hogy a másik három kiadó érvényes megállapodás miatt maga a Warner Music is lépéskényszerben van ebben az esetben. Ha pedig mindez nem lenne elegendő, a Spotify malmára hajtja a vizet maga az Apple is, hiszen az újfajta szolgáltatás típus elfogadása arra utal, a kiadói oldalon is megnőtt a kompromisszum készség és nyitottság.
Danielk Ek és cége tehát most már valóban belátható ,közelségbe került az óceán túlsó partján való induláshoz. A feladatuk ettől persze még nem lesz egyszerű. Egy sokszereplős, roppant heterogén piacon kell megmutatniuk, hogy az Európában elért sikereik konvertálhatóak egy sokkal nehezebb piacon is.