Múlt heti bejelentése után érthető módon a hírek középpontjában a Spotify állt és áll. Az élet azonban a svéd szolgáltatón kívüli világban, azaz a vetélytársaknál sem állt meg. Különösen igaz ez a tőzsdei szereplőkre, mind például a nyár óta a parketten is jelen levő közösségi rádióra, a Pandora-ra és még inkább igaz akkor, hogyha a tőzsdére lépés óta az első teljes negyedéves jelentésről van szó.
A jó hír, hogy a cég harmadik negyedéves pénzügyi adatai az elemzői várakozásoknál pozitívabbak voltak. Az előző évi, 1.8 millió dolláros veszteséget hoz harmadik negyedévvel szemben 2011 hasonló időszakában a rádióadó 638 ezer dollár nyereséget realizált.
Az utolsó negyedévre vonatkozó kilátások ugyanakkor már messze nem ennyire optimisták. A cég előrejelzése szerint, hanem is drasztikus, de mintegy 2-4 millió dollár veszteség várható az év utolsó negyedévében.
Természetesen az egyes negyedévekre vonatkozó pénzügyi adatok csak egy szeletét képezik egy cég értékének, kilátásainak. Ha a pénzügyi adatoktól némileg elrugaszkodva nézzük a kaliforniai cég fejlődést, roppant mód meggyőző adatokat látunk. Az egy évvel ezelőttihez képest 65%-al több regisztrált felhasználóval rendelkeznek. Regisztráltak száma csak a harmadik negyedévben 4 millióval emelkedett és elérte a 40 milliót a negyedév végére.
A kimutatások alapján totálisan uralják az amerikai internetes rádiópiacot,66%-os részesedéssel, s a teljes amerikai rádiós piacon is egyre növekvő, most éppen 4.3 %-os a részesedésük.
Az a fajta kettősség tehát, amely a tőzsdére lépése előtti hónapokban jellemezte a céget megmaradt. A növekedési ütem egészen elképesztően brutális, azonban a nyereségesség biztosításával egyelőre azért gondok vannak.
Ez pedig a jelenlegi borús világgazdasági kilátások mellett a befektetőket jobban aggasztja, mint a növekedési esélyek. Ha szigorúan a digitális zenei oldalról nézzük a Pandora elmúlt évét és negyedévét, akkor azonban sokkal szebb kép és fényesebb jövő rajzolódik ki előttünk. Sőt, megkockáztatjuk, a Spotify előretörését, illetve a Pandora folyamatos növekedését, valamint a felhő alapú szolgáltatók és szolgáltatások küszködését látva, hogy akár a nem is olyan távoli jövőben éá vehetik hatalmat ezek a szolgáltatások a nagy médiaóriások felhő alapú szolgáltatásaitól….