Az év vége érthető okokból sok izgalmat tartogat a bevétel orientált vállalatok számára. 2011 vége azonban a Spotify és az amerikai Spotify használók számára egyaránt izgalmasnak ígérkezett.
Az izgalom oka, hogy az év végén jártak le azok a fél éves ingyenes hozzáférések, melyekkel a tengerentúli megjelenéskor a promóció részeként a svéd cég felajánlott. Ez az ingyenes időszak, megerősítve a Facebook együttműködéssel volt az, amely szárnyalásnak indította a Spotify népszerűségét és használatát.

Az igazán érdekes és könnyen lehet, hogy nehéz időszak most következik, következhet majd a svéd szolgáltató számára. A masszív növekedés túlnyomó része feltételezhetően a Facebook oldaláról érkezett, érkezik.

Danuie Ek-éknek ugyanakkor fel kell készülniük erre az időszakra,, ugyanis a nagyon fontos és eredményes megállapodások megkötése után immáron azt kell megoldaniuk, hogy az ily módon akvirált ügyfeleket fizetős vásárlókká konvertálják.