Az év vége érthető okokból sok izgalmat tartogat a bevétel orientált vállalatok számára. 2011 vége azonban a Spotify és az amerikai Spotify használók számára egyaránt izgalmasnak ígérkezett.
Az izgalom oka, hogy az év végén jártak le azok a fél éves ingyenes hozzáférések, melyekkel a tengerentúli megjelenéskor a promóció részeként a svéd cég felajánlott. Ez az ingyenes időszak, megerősítve a Facebook együttműködéssel volt az, amely szárnyalásnak indította a Spotify népszerűségét és használatát.
Az igazán érdekes és könnyen lehet, hogy nehéz időszak most következik, következhet majd a svéd szolgáltató számára. A masszív növekedés túlnyomó része feltételezhetően a Facebook oldaláról érkezett, érkezik.
Ezen előfizetők jelentős része számára még nem érkezett el a Kánaán vége, de közeledik. Ez az az időszak, amire a Spotify-nak nagyon alaposan fel kell készülnie. Az összes előfizető ermészetesen nem fog a fizetős szolgáltatásra átmigrálni. Sőt, ugyan a Spotify messze-messze a legnépszerűbb zenei alkalmazás a Facebook-on – a második Pandora-nak mindössze 1.2 millió napi és 9.5 millió havi aktív felhasználója van – ugyanakkor az ingyenes ből a fizetős szolgáltatásba való konverzió jóval 20% alatt van Európában,így a tengerentúlon sem várhatóak lényegesen jobb adatok. Természetesen a Facebook-nak köszönhetően felhasználó növekedés mintahogy fokozatos indult felfelé, fokozatosan cseng majd le.
Danuie Ek-éknek ugyanakkor fel kell készülniük erre az időszakra,, ugyanis a nagyon fontos és eredményes megállapodások megkötése után immáron azt kell megoldaniuk, hogy az ily módon akvirált ügyfeleket fizetős vásárlókká konvertálják.