Az már a hír bejelentésekor egyértelmű volt, hogy azáltal, hogy a Warner gyakorlatilag a Deezer tulajdonosa lett, nagyon komoly változások várhatóak a digitális zenei életben. A változásokat előbb- vagy utóbb minden szolgáltató megérzi majd, a Spotify helyzete ugyanakkor különösen érdekes és szenzitív.
Egyrészt mivel a svéd cégben is rendelkeznek tulajdonrésszel a kiadók, így a Warner is. Másrészt pedig mivel a Warner érdeke innentől fogva nem (csak) az lesz, hogy a Spotify sikeres legyen, hanem, hogy a Deezer is az legyen. Mivel két vetélytársról beszélünk- melyek ugyan kevés piacon vannak együttesne jelen, ahol viszont jelen vannak, ott a Spotify helyzete lényegesen bíztatóbb- hosszú távon, mindkettő, egyforma támogatása nehezen lesz elképzelhető a Warner számára.
A Deezer, pénzügyi helyzetének stabilizálásával, intenzív expanziós törekvéseinek kifizetődése jóval valószínűbb, mint az fél éve volt. A Spotify ugyan jelenleg mind az kreatív felhasználók, mind a prémium ügyfelek tekintetében messze francia vetélytársa előtt jár, azonban elsősorban az amerikai illetve a fontosabb európai piacokra koncentrál. Ezt kihasználva a Deezer globális szinten valóban képes lehet olyan piacokra belépni és ott vezető szerepet kialakítani, melyekre a Spotify már nehezen , nagyobb költséggel tud majd csak belépni.
A két cég tehát klasszikus Coca-Cola-Pepsi Cola szintű harcba kezd- ugyanazt a terméket próbálják eladni, gyakorlatilag ugyanazoknak- mindez azonban egyáltalán nem biztos, hogy a piacoknak is kedvez majd. A kisebb, kevésbé jelentős szereplők helyzete ugyanis még nehezebbé, üzleti modelljük még kevésbé fenntarthatóvá válik majd, így a piac mérete gyakorlatilag a két vetélytárs szereplésétől függ majd. Azon két vetélytárs szereplését, akik, hosszabb távon akár maguk is felvásárlási célpontjai lehetnek, az igazán nagy és meghatározó média cégek digitális zenei tervei részeként…