Az egész találgatássorozat az Apple szeptemberi eseménye kapcsán indult el, amikor is kiszivárgott, hogy a Cupertinoi cég tartalom csapata gőzerővel dolgozik azon, hogy a kiadókkal folytatott tárgyalások eljussanak olyan szintig, hogy az Apple bejelenthesse , hogy belép az on demand rádiók piacára. A bejelentés elmaradt, sokak szerint alapvetően az Apple-nek jelenleg nem is feltétlenül érdeke belépni erre a piacra.
Az ehét eleji, iPad Mini bejelentés kapcsán ismét felhevültek az információforrások és ismételten arról szólnak a kiszivárgott információk, hogy az Apple és a kiadók között igenis zajlanak a tárgyalások...
A kiszivárgott információk alapján a tárgyalások régóta folynak és alapvetően az Apple speciális kérése illetve a bevétel megosztás azok a fő témák, amelyek miatt még nem lehetett őket lezárni. A tárgyalásokhoz közel állók források szerint ennek ellenére még novemberben megszülethetnek a szükséges megállapodások!
A bevétel megosztás kapcsán a fő megoldandó kérdést a majdani rádió szolgáltatásban keletkező hirdetési bevételek felosztása illetve a speciális funkcionalitás miatt- az Apple szeretné, hogyha a hallgatott dalok egyenként is elérhetőek, playlistbe helyezhetőek lennének, illetve a dalok meg is lennének vásárolhatóak- fizetendő minimumgaranciák jelentik.
A kiadók számára az Apple tervei kapóra jönnek. Egyrészt mivel az egyedi letöltésekből származó bevételek növekedése egyre kisebb, és eleddig sem volt elegendő a fizikai eladások csökkenésének ellensúlyozására. Másrészt pedig mivel az Apple saját maga is inkább szeretne egy platformot létrehozni, mint csupán egy on demand rádiót, ezért ezt a kiadók is nagyon jó lehetőségnek látják saját előadóik promotálására.
A projekt tehát él és létezik, ezen részletek alapján biztosan állítható. Létét több, indirekt esemény is erősíteni látszik. Az egyik, az iTunes 11 késése. Az eredetileg októberre ígért, forradalmian új verzió késik, ami az Apple esetében felettébb szokatlan. A másik az Apple negyedéves jelentése, ami sokakat kiábrándított. A nem hivatalos információk alapján az egyik legrosszabbul teljesítő szegmens az iTunes tartalomletöltések szegmense volt, azaz az Apple számára lehet, has lassan is de elérkezett az idő, amikor a pay per track modell felől, más modellek felé való terjeszkedést meg kell kezdenie.
Az eddig kiszivárgott információk arra utalnak, hogy az Apple jóval többre készül, mint egy egyszerű Pandora más. A koncepció sokkal inkább hasonlít a 2010-ben, a felhő alapú szolgáltatás terveivel kapcsolatban kiszivárgott, grandiózus, valóban igen fogyasztóbarát tervekhez. Minderre most már viszont a piac- elsősorban a Microsodt miatt- szükség is lehet…