A Spotify múlt heti médiaeseményén az új, közösségi elemekkel dúsított alkalmazás bemutatásán, valamint a Metallica katalógus bekerülésén felül hosszú idő után ismét megosztotta hivatalos, az amerikai piacokra vonatkozó használati adatait is.
A Daniel Ek vezérigazgató által említett legfontosabb számadatok a következők:
- A prémium- azaz a fizető- felhasználók száma elérte az 5 milliót
- A teljes tengerentúli felhasználószám eléri a 20 milliót
- Több, mint 1 milliárd létrehozott playlist
- 1 millió új regisztrált az elmúlt 3 hónapban
Ezzel a Spotify lett a tengerentúlon a piacvezető stremaing szolgáltató, megelőzve az eddigi piacvezetőt, a Rhapsody-t, kevesebb mint másfél év alatt.A Spotify növekedése tehát továbbra is dinamikus és az is látható, a modell valóban működik, azaz az ingyenes verzió használói igenis átváltanak a prémium verziók egyikére.
Forrás:Paidcontent.org
A streaming szolgáltatások és különösen a Spotify üzleti modelljének kérdéses működésére való tekintettel, adja magát a kérdés, mire lehet elég ez a növekedés 2013-ra?
A kiszivárgott idei bevételi adatok alapján a Spotify árbevétele elérheti az 500 millió dollárt. Ha a svéd cég az elkövetkezendő időszakban és képes lesz tartani a napi mintegy 45 ezer új regisztrálttal való növekedést és nem ront lényegesen az ezen felhasználók fizetős felhasználóvá való konverzióján (ami jelenleg 27%, azaz nagyon nagyon jó) úgy negyedévenként 4.5-4.8 millió új felhasználóval bővülhet majd a felhasználói kör, ami 2013 közepére azt eredményezheti, hogy a Spotify 36 millió felhasználóval és közel 8 millió prémium felhasználóval rendelkezik majd.
8 millió fizető felhasználó esetében pedig abszolút nem elképzelhetetlen, hogy a hirdetési bevételeket is számba véve (amik jövőre elérhetik a 150-200 millió dollárt) a svéd cég árbevétele elérheti majd a bűvös 1 milliárd dolláros álomhatárt!
Mindez azon felül, hogy ez a számadat végtelenül jól kommunikálható, más, sokkal fontosabb üzleti jelentősége is lesz, amennyiben megvalósul. A Spotify jelenleg árbevételének mintegy 70-90%-át fizeti ki jogdíjként a tartalomtulajdonosok számára. 1 milliárd dolláros éves árbevétel esetén ez 700-800 millió dolláros jogdíjkifizetést jelent. Ekkora összeg mellett pedig óhatatlanul elkezd majd nőni a svéd cég tárgyalási ereje a kiadókkal folytatott tárgyalások során, ami szerencsés esetben alacsonyabb jogdíjakban, és jobb ,fenntarthatóbb üzleti modellben csúcsosodhat ki. Valószínűleg valami hasonlót kérhetett Daniel Ek Spotify vezért karácsonyra…