A nyár folyamán, amikor először írtunk az utóbbi évek egyik legjobban növekvő és legsikeresebb zenei startup-járól, a vevo-ról, jeleztük, a 2012-es év a vállalkozás számára az útkeresés, a tárgyalások éve lesz, annak érdekében, hogy 2013-tól ismét hosszabb ideig csak a termékfejlesztésre és a növekedésre koncentrálhassanak.
202 a végéhez közeledik, ennek ellenére a Vevo jövőjéről továbbra sincsenek igazán megbízható információink. A Facebook, mint esetleges vásárló nagyon sokáig tartotta magát a pletykák között, de a roppant gyenge tőzsdei szereplés és az Instagram akvizíció után vajmi kevés esély van rá, hogy a Facebook meglépje ezt a lépést.
Az idő azonban egyre sürgeti a prémium videó szolgáltatást, ugyanis a Google-al kötött szindikátusi megállapodás gyakorlatilag lejárt, igaz egy 120 napos türelmi idő szerepel benne, tehát a Vevo elsötétülni maximum 4 hónap múlva, valamikor április elején sötétülne el, amennyiben addig nem tisztázódnak a viszonyok…
A hírek szerint a két fél intenzív tárgyalásokat folytat és bíznak benne, hogy ennél a bizonyos 120 napnál jóval előbb sikerül megállapodniuk a következő évek feltételrendszeréről. Mindez pedig gyakorlatilag kimondva kimondatlanul azt jelenti, hogy a nyáron még sokszereplős sakkjátszma úgy tűnik egyelten egy érdemi szereplőre, kérőre zsugorodott. Mindez amúgy teljesen érthető, hiszen ha létezik stratégiai szövetség, akkor az a Google és a Vevo szövetsége. Olyan szövetség, ahol mindkét fél totálisan a másikra van utalva. A Vevo számára alapvető feltétel, a videók kiszolgálása, ebben pedig a Google és a Youtube az első. ( Elméleti opció persze lehetne például a Vevo is, de azt a terhelést illetve azokat a szofisztikált riportokat, melyeket a zenei tartalmak megkövetelnek jelen pillanatban csak a Youtube képes biztosítani! )
A Google számára pedig a Vevo elengedhetetlenül fontos. Egyrészt a kiadókkal meglevő végtelenül bonyolult viszony ápolásának egyik legjobb estköze, hiszen a Vevo a piacvezető két kiadó a Universal, a Sony valamint stratégiai befektetők gyermeke. Másrészt a Google Music és egyáltalán a Google hosszútávú zenei terveinek megvalósításának érdekében a Vevo-val való kiemelkedően jó és szoros viszony elengedhetetlen Eric Schmidték számára.
A Közeledés és a Facebook deklarált kiesése a Vevo esetleges jövőképéből persze mást is jelent, a Facebook oldalán. A Spotify zenei platformmá válása, valamint az a tény, hogy a Vevo nem lesz a Facebook tulajdona, egyre egyértelműbbé teszi azt a tényt, hogy Mark Zuckerberg oldala a közeljövőben nem válik szórakoztató platformmá. Középtávon mindez egyáltalán nem biztos, hogy jó a Facebooknak, de ez már abszolút nem a Google és a Vevo gondja!