A Music Television 80-as évek eleji megjelenése totális mértékben formálta át azt, ahogyan zenét fogyasztottunk. A zenetévé, a videóklipek pazar lehetőséget nyújtottak az új zenék megismerésére, illetve az előadók számára az új slágerek bevezetésére. A lineáris adatfolyamot aztán az internet adta interaktivitás és a Youtube robbantotta szét, megannyi gondot okozva ezzel egyrészt az MTV-nek, másrészt a zeneiparnak.
A Vevo, a Youtube, a Universal és a SONY zenei videókra specializálódott prémium videószolgáltatása úgy tűnik 30 évvel később ismét visszahozza a 80-as évek érzését, csak a 21.század adta technológia lehetőségeket kihasználva!
A megoldás neve pedig nem más, mint a VEVO TV, ami nem más, mint egy minden platformon elérhető lineáris zenei tévé csatorna, melyet a cég a héten zajlott SXSW konferencián mutatott be! A VEVO TV adását a népes szerkesztői csapat egy órás blokkokra osztotta. Az egyes blokkokban levő zenékre a hallgatóknak nincsen ráhatásuk, azaz ebben az értelemben valóban egy klasszikus televíziós csatornára hajaz a szolgáltatás. Abban is a hagyományos televíziós szolgáltatások rokona, hogy a zenefolyamot minden harmadik videó után harminc másodperces, át nem léphető ún- mid-roll videóhirdetések szakítanak majd meg.
Persze nagy hibát követne el a Vevo csapata, hogyha a szolgáltatás egy internetre vitt zenetévé lenne. Ennél azért a Vevo TV sokkal több lesz! A lineáris hírfolyamban megtekintett videóklipeket ugyanis lehetőség lesz saját vevo-s playlistjeinkbe elmenteni, az lehangzó klipek metadatai alapján újabb videókat megtalálni, a megtekintett videókat megosztani a barátainkkal.
Az új szolgáltatás a Vevo.com oldalról lesz elérhető, gyakorlatilag egy kattintással indítható lesz bármilyen platformon, hogy aztán ha megunjuk, ugyanúgy egy kattintással visszatérjünk a zenei videoklipek általunk választott és szerkesztett világába.
A Vevo Tv tehát tulajdonképpen a zenei videoklipek Pandora-ja próbál lenni, igaz egyelőre egyetlen egy, szerkesztett csatornával. Hosszabb távon ez minden valószínűség szerint kevés lesz, de nem is gondolnám, hogy a VEVO megállna és nem bővítené a csatornák kínálatát.
A tendencia ugyanakkor egyértelmű: az algoritmusok által, metaadatok alapján előállított ajánlások, tartalomfolyamok népszerűsége egyre csökken. A zene egész egyszerűen olyan szofisztikált terület, ahol szükség van a humán interakcióra az igazán minőségi ajánlásokhoz. Erre az útra lépett most rá a VEVO és bár sok a kérdőjel, az kijelenthető, feltalálták a 21.századi zenetévét!