Arról már korábban is írtunk blogunkban, hogy az üzenetküldő szolgáltatások jelenthetik majd a zeneipar következő, robbanásszerűen növekvő területét. Az ilyen típusú szolgáltatások ugyanis különböző formában lehetővé teszik, hogy a képi vagy éppen szöveges üzeneteink mellé zenéket is megosszunk partnereinkkel.
Posztunk alanya a Flipagram is ebben a vonulatba illeszthető be, hiszen segítségével a mobiltelefonunkon illetve az Instagramon tárolt fotókból vághatunk össze kis zenés klipeket, amolyan videós történetmesélő alkalmazás tehát a Flipagram. A Youtube és az Instagram szerelemgyereke.
A videóstorytelling ereje A Flipagram egy alapvetően fiatal startup, 2013-ban alakult Los Angelesben. Működése végtelenül egyszerű: a mobiltelefonunkon vagy fotószolgáltatásokban ( például az Instagram-on) tárolt fotóinkból készíthetünk segítségével zenés slideshow-kat, amelyeket aztán megoszthatunk kedvünkre. A teljesen újfajta és egyedi történetmesélést lehetővé tevő alkalmazás népszerűsége az elmúlt bő egy évben exponenciálisan növekedett, és napjainkra havi 14 mlilió aktív felhasználóval rendelkezik, miközben az alkalmazások között összességében a Top 100-ban, a fotó alkalmazások között pedig a TOP 10-ben található. A szolgáltatás abszolút ingyenes, így a népszerűség monetizálása az egyik legfontosabb feladatai közé tartozik a menedzsmentnek. Ennek keretében tették lehetővé, hogy a történetek alá beszúrt zenéket közvetlen linken letölthessék az iTunes Store-ból. A dolog olyan jól működött, hogy az alapítók eggyel tovább gondolták a történetet… |
Természetesen egy olyan szolgáltatás esetében, amelynek egyik fontosa eleme a zene, a zenei kínálat kulcsfontosságú. Éppen ezért lényeges mérföldkő az a lépéssorozat, melyet a cég a napokban jelentett be.
Elsőként azt, hogy 70 millió dollár értékben vontak be új befektetőket, köztük a Sequoia Parners-t és az Index Ventures-t. A befektetés értelmében Michael Moritz és John Doerr - két szárbefektető- tagja lesz a Flipagram igaugató tanácsának. A két úrember utoljára a Google esetében tette ugyanezt. Ami talán jelzi, mekkora potenciált is látnak a cégben…
A 70 millió dolláros befektetés nagy része pedig nem másra megy, mehet el, minthogy a Flipagram megállapodjon a nagy lemezkiadókkal és jogvédő szervezetekkel arról, hogy a jövőben a Flipagham használók jelenleginél sokkal nagyobb méretű zenei adatbázisból válogathassanak. A cég közlése szerit a tárgyalások sikeresek voltak, így mostantól az összes fontosabb lemezkiadó- Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Warner Music, a független Merlin és a The Orchard valamint a fontosabb zeneműkiadók - Sony/ATV Music Publishing, Universal Music Publishing Group and BMG támogatják tartalmaik megjelenését a szolgáltatásban.
Amelynek köszönhetően, a Flipagram hirtelen az ügyes kis alkalmazásból fontos zenei alkalmazássá válhat. Miért? Fundamentálisan azért, mert a már így is népszerű platformon egyszerre vannak jelen a zenészek és a rajongóik is. Eddig nem feltétlenül tudtak egymásról, mostantól viszont igen. Könnyedén állnak és állíthatóak elő ugyanis népszerűségi listák a legtöbbet felhasznált dalokról, előadókról, lehet zenéket ajánlani kategóriák, hangulatok, eseményekhez kapcsolódóan, és persze maguknak az előadóknak is megéri a platformot platformként kezelni.
Ez pedig nem kevesebbet jelent, minthogy a közösségi alkalmazásként indult Flipagram mostantól már például zenei videóklip premiereknek is otthon adhat majd, mintahogyan azt például Britney Spears tette.
A Flipagram tehát közép távon a zeneipar egyik legfontosabb közösségi oldala lehet. Sőt, továbbmegyünk: Sokkal inkább tűnik reálisnak, hogy a Flipagram kapocs lehet majd az előadók és a rajongók között, mint az, hogy az Apple Music válik majd azzá!