A Shazam az egyik legjobb példája annak, hogy a streaming szolgáltatásokon felül már megjelentek az olyan harmadik generációs digitális zenei szolgáltatások, melyek az elkövetkezendő években egyre nagyobb szerepet hasíthatnak majd ki maguknak.
A Shazam szelete az elmúlt években jelentős mértékben növekedett. 2013-ban 86, 2014 közepén 100 millió felhasználója volt, ami mostanra 120 millióra nőtt, azaz szűk 18 hónap alatt közel 40%-al növekedett a zenefelismerő szoftver használóinak száma.
A streaming szolgáltatások átka azonban a jelek szerint a Shazamot is elérte, legalábbis legfrissebb pénzügyi jelentése alapján Úgy tűnik, az egyre növekvő felhasználószámot nagyon nehezen tudja bevételekké konvertálni a londoni cég.
A zenefelismerő szóftverből származó bevételek az elmúlt 4 évben megduplázódtak, de még így is csupán 36 millió dollárt tettek ki éves szinten, ami a Spotify éves szinten 1 milliárd dollárt elérő bevételei mellett aprópénznek számít.
Még talán ennél is nagyobb probléma, hogy a bevételek növekedése mellett a költségek is meredeken növekedtek, így a Shazam az elmúlt 6 évben folyamosan veszteséges volt és a veszteség mértékének növekedés az elmúlt 3 évben gyorsult fel igazán. Ez időszak alatt összesen 25 millió fontnyi veszteséget halmoztak fel.
Mindez pedig rámutat a Shazam egyik fő problémájára: Hogyan tudja, tudná monetizálni a 120 millió felhasználóját, akik jelentős része ez alapján a szolgáltatás ingyenes, korlátozott funkcionalitású verzióját használja.
Persze a Shazam ez idő alatt komoly termékfejlesztésbe kezdett ( így a költségek növekedése érthető) és bővíti a szolgáltatást, és a nagy kék minden zenét felismerő gomb felől határozottan elindult egy úton, amely út végén sokkal több szeretne lenni. Egyszerre szeretne lenni a zenefelismerés, a zenemegismerés, ad absurdum a zenehallgatás valamint az előadók és a zenekedvelők közötti kapcsolttartás színtere. A 300 millió regisztrált és 120 millió aktív Shazan felhasználó ehhez igen jó táptalajt jelenthet, az út azonban ettől még hosszú és rögös lesz, ezt a pénzügyi adatok mutatják a legplasztikusabban!