A nyár közepén jelentek meg az első olyan álláshirdetések, amelyek arra utaltak, hogy az Apple, új zenei stratégiájának részeként, az előadók kiemelt kezelése során zenei videók készítésébe is fog majd.
Nyilván Pharrel, vagy éppen Eminem nem bánja, ha aktuális videóklipjüket az Apple legyártja, annak keretében, hogy tartalmaik exkluzívan jelenjenek meg az Apple Music-ban. A jövő azonban ennél sokkal komolyabb, ez egyre nyilvánvalóbb!
Az Apple a zenei videók gyártásába való bekapcsolódása illetve a zenei videók felé való nyitása sokkal inkább hasonlítható ahhoz, ahogyan a Cupertino-i cég az alá carte letöltések felől a streaming felé mozdult el.
Amint a fenti ábra mutatja, az elkövetkezendő években a tengerentúlon a zenei szolgáltatások bevételei növekedni fognak majd, hat év alatt összesen majd 40%-al, azonban ezzel párhuzamosan a videó tartalmak fogyasztásából származó bevételek megduplázódnak majd. Különösen az előfizetés alapú videó szolgáltatások.
Nem az Apple lesz az eső és egyedüli szereplő, aki a videó tartalmak felé mozdul el. A Facebook nagyon régóta lebegtetett belépése a zeneiparba ha megvalósul,akkor a zenei videók piacán valósulhat majd meg, a Spotify a tavasszal jelentette be, hogy a jövőben prémium videótartalmakat is kínál majd, a Youtube pedig egyes hírek szerint lassan egy éve bejelentett zenei szolgáltatásával is azért vár, mert az integrálni szeretné egy sokkal nagyobb volumenű előfizetés alapú szolgáltatásban.
Ez pedig nem kevesebbet jelent, minthogy az a harc ami a streaming területen tulajdonképpen csak idén bontakozott ki, alapjaiban már a videótartalmakkal kiegészülve zajlik majd.