Az egyre erősödő streaming piac harc, szép lassan már nem csupán audio hanem audio, video és saját gyártású tartalmak harcává kezd bővülni. A Netflix példája egyre inkább ragadós és jellemző lesz a zeneiparban is: Aki tehát nem rendelkezik saját, exkluzív tartalommal az lemarad írtuk, és január minket látszik igazolni.
Az Apple, már korábban a nyár során maga is rálépett erre az ösvényre, amikor James Corden Carpool Karaoke show-ját felvásárolta, de a sor ezzel nem állt meg.
A saját gyártású tartalmak irányába való erőteljes elmozdulás következő lépéseként az Apple Planet of the Apps néven indít vetélkedőt ,amelynek előzetesét be is mutatta a sajtó képviselőinek.
Maga a show egy zenei vetélkedő és egy tech-show keveréke szeretne lenni, megspékelve rengeteg hírességgel. A vetélkedő tétje 10 millió dollár és egy kiemelt hely az Apple alkalmazásboltjában, Akik pedig vetélkednek, azok nem énekesek, hanem alkalmazásfejlesztők. A zsűritagok pedig hírességek, akik saját maguk is komoly elismerést szereztek már a startup businessben.
Maga a lebonyolítás teljesen megegyezik azzal, amit a zenei tehetségkutatók esetében megszoktunk már: az alkalmazásfejlesztők bemutatják ötletüket a zsűrinek, amelyre 60 másodpercük van, a zsúri pedig dönt, és amelyik zsűritagnak –amelyek között ott lesz Will.I.am vagy Jessica Alba- tetszik, az, az adott fejlesztői gárda mentorává válik majd, a végső prezentációra való felkészülésben.
Ami megkülönbözteti majd az Apple show-ját a lineáris televízióadásokat elöntő vetélkedőktől, az pontosan maga a disztribúció lesz. A Planet of the Apps ugyanis csak és kizárólag az Apple Music-ban lesz elérhető! Úgyhogy aki majd élvezni szeretné a fejlesztők versenyét, annak elő kell fizetnie az Apple zenei szolgáltatására.. (A show producere szerint azért maga a show is kap majd egy külön alkalmazást, ami rengeteg egyedi, exkluzív tartalmat is nyújt majd. )
A kérdés innentől kezdve pedig már inkább az, hogy hány új előfizetőt lesz képes bevonzani a show? Mennyire lesz képe igazolni majd a műsor azt, hogy megéri érte regisztrálni és fizetni? Egyáltalán, képes lesz-e a pusztán az Apple ökoszisztémáján belül elérhető műsor ugyanolyan ismertséget és hype-ot kiváltani, mint egy hagyományos TV műsor.
Ha netán nem annak pedig igen komoly következményei lehetnek, nem is csak és elsősorban az Apple Music-kra vonatkoztatva, hanem a teljes Apple tartalomiparra terveket illetően.