Nagyon régóta a levegőben lógó kérdés, a két médiaóriás, a Google, és az Amazon vajon mikor lép be a digitális zenei szolgáltató piacra. A Google esetében a Napstert emlegették, mint egy lehetséges felvásárlási célpontot, ez azonban a Napster-AOL együttműködés, illetve a Google utóbbi időben végrehajtott felvásárlásai után rövid távon nem látszik reálisnak.
Google nem, Amazon igen?
Az Amazon esetében a pletykák hosszú ideig a saját fejlesztésű áruház létrehozásáról szóltak. Az Apple-EMI DRM mentes tartalom megállapodás után ezek a találgatások még jobban felerősödtek. Érdekességük, hogy a megállapodáshoz közeli források szerint az EMI-hoz csatlakozna a Universal is, igaz, csak a klasszikus katalógusával. Az indulási dátumot illetően májusi időpont kering, ami azt jelentené, hogy az áruházóriás DRM mentes, és DRM-el védett tartalmakat egyaránt kínálna.
Ezzel párhuzamosan kelt szárnyra az a híresztelés, hogy az Amazon, az elsősorban független kiadók anyagait, DRM mentes formátumban forgalmazó, eMusic felvásárlását fontolgatja. Aktuálisan az a hír tartja magát, hogy a tárgyalások nem vezettek eredményre, de ez természetesen bármikor változhat.
És akkor most hogy is lesz?
Kérdezhetné az egyszerű halandó, teljesen jogosan. Az Amazonhoz közlei források szerint egyértelműen szeretnének belépni erre a piacra, bizonytalanság inkább csak az időpont, és a piacra lépés formája körül tapasztalható. Ebben az esetben pedig a Microsoft után újabb óriáscég vág bele az iTunes hegemóniájának letörésébe.