Az utóbbi időben egyre több és több írásunkban taglaltuk az újabb és újabb iTunes vetélytárs szolgáltatások megjelenését, esélyeiket. A közelmúlt eseményei nyomán itt az ideje, hogy egyenként áttekintsük az iTunes ellenes csipet-csapat tagjait.
Az áruházlánc-óriás szenior piaci szereplőnek mondható, hiszen több, mint három éve vásárolhatóak digitális tartalmak az online áruházukban, azonban az uralkodó trendnek megfelelően DRM formátumban, iPod kompatibilitás nélkül. Mindennek természetesen meg is volt az eredménye,a a Wal-Mart szolgáltatását még az iTunes vetélytársak között sem sorolták fel, a stabil héttért, az ijesztően jó értékesítési tapasztalat, és az iparág legalacsonyabb árszintje (88 cent/dal) ellenére sem.
Mindez augusztus végén
megváltozott, ugyanis a piaci változásokat proaktívan követve, a Wal-Mart is
csatlakozott azon disztribútorok sorához, akik DRM mentesen kínálják az EMI, és
a Universal tartalmakat, a fennmaradó major kiadói tartalmakat ellenben továbbra
is DRM-el védve kínálják majd a vásárlóknak. Ami természetesen zavaró lesz, de
nagyon más választása nincsen a forgalmazóknak jelenleg(még).
Az áruház továbbra is a legkedvezőbb árképzést nyújtja a piacon a vásárlóinak, a DRM mentes tartalmak 94 centért, közel 30 centtel az iTunes esetében alkalmazott árnál olcsóbban érhetőek el.
Hatalmas, és nehezen magyarázható hátránya ellenben a Wal-Mart online zenei szolgáltatásának a cenzorálás megtartása. A cég ezt a hagyományos hanghordozók esetében is alkalmazza, ugyanakkor nehéz elképzelni, hogy a szabad online világban ez ne tántorítana el sokakat. Különösen azért, mert bizony bizonyos esetekben a szerkesztett (káromkodásoktól „megszabadított") verziók teszik ki az első hat helyezettet. (pl. RAP stílus toplista)