Itt az év vége, a nagy év értékelések ideje, melyből a digitális zene világa sem maradhat ki. Kétrészes sorozatunk első fejezetében az év első hat hónapjának történéseit vesszük sorra.
Január
Viszonylag eseménytelenül telt az év eleje, az első komolyabb hisztériát az Apple iPhone piacra vitelének bejelentése keltette. Akkor mindenki úgy gondolta világszerte, hogy az iTunes-iPhone páros hosszú-hosszú időre teljesen dominálni fogja a digitális zenei piacot. 2007 végén ezt már senki nem meri kijelenteni, hovatovább, a 2007-es évre legtöbben az iTunes dominanciájának megtöréséről fogunk emlékezni.
Február
A Los Angelesben tartott Music 2.0 konferencián jelentek meg az első, igazán komoly DRM ellenes kirohanások az iparági szereplők közül. Először a yahoo(akik számára az év hátralevő része totális katasztrófával ért fel a digitális zenei piacon) digitális zenei vezetője, David Goldberg szólalt fel a DRM ellen. Ezt követte Steve Jobs azóta már-már legendássá vált levele, amelyben a DRM eldobását, és teljesen átjárható platformokat vizionált, s amelyet szinte egy emberként ítált el a teljes zenei ipar, s bizony könnyen lehet, hogy ez volt az a levél, amely az év második felének erőteljes Apple-ellenes kiadói fellépéseket kierőszakolta.
Március
A tavasz első hónapja egyértelműen a Last.fm-ről szólt. A zenei közösségi site február végétől kezdődően sorra jelentette be a megállapodásait a nagy nemzetközi major és független kiadókkal egyaránt. Ezzel mind a befektetők, mind a kiadók szemében a legfontosabb web 2.0-s zenei alkalmazássá kinőve magát. Ezidőtájt a legtöbb iparági szakértő a last.fm-ben látta zenei téren a Myspace közeljövőbeli legnagyobb vetélytársát. Azóta a helyzet némiképpen bonyolódott, az év legvégén teljes a megosztotság azt illetően, hogy az olyan, üstökösként feltűnő szolgáltatások, mint az Imeem,vagy a lala, vagy a kissé hagyományosabb (bármilyen furcsa is ezt leírni egy Last.Fm jellegű szolgáltatásról) zenei közösségi oldalak lesznek a befutók. Mert befutó biztosan lesz, ezt most már egyértelműen kijelenthetjük.
Április
2007 áprilisa a digitális zenei történelem könyvek egyik alapfejezete lesz. Ebben a hónapban jelentette ugyanis be az Apple és az EMI hogy májustól kezdve az iTuneson DRM védelem nélkül lehet majd az EMI tartalmait megvásárolni. Később azt is bejelentette a londoni központú lemezkiadó, hogy júniustól bármely digitális partnere számára elérhetőek lesznek a digitális jogvédelem nélküli tartalmak.
Május:
Egyre több, és egyre pontosabb információ lát napvilágot, az online kereskedelmi óriás, az Amazon digitális zenei piacra való belépéséről és arról, hogy a cég teljes mértékben DRM nélkül képzeli el a digitális zeneterjesztést. Az Apple-el ellentétben az ő igen komoly hagyományos CD értékesíti volumenük mellett ez az elképzelés a DRM elhagyásától egyelőre még ódzkodó kiadók számára is alapvető fontosságú információ a következő hónapokra nézve.
Június
Az EMI lépését követően nyomban megkezdődtek a találgatások azt illetően, hogy melyik nagy nemzetközi kiadó, és mikor fog csatlakozni a DRM-mentes koalícióhoz. A hírek ekkor elsősorban a Universalról szóltak, mint később kiderült csak részben helyesen.
Ugyancsak ebben a hónapban koronázta végső siker a Last.fm erőfeszítéseit. A webes zenei közösségi siteot a médiaóriás CBS vásárolta meg, ezzel a lépéssel próbálván a News. Corp. és legbecsesebb ékszere, a Myspace után eredni.