Eleddig, talán az igazi verseny hiánya miatt is nem bontakozott ki igazán komoly vita arról, hogy mi is a digitális zeneáruházak sorrendje Az Amazon belépésével, valamint a DRM mentest tartalomterjesztés egyre szélesebb körben való elterjedése nyomán azonban feltámadt a vita, a zeneáruházak valódi(?) sorrendjéről.
Az első helyezettről igazán nem is bontakozhatott ki vita. Még a legelvakultabb Jobs ellenes szakértők sem kérdőjelezik meg az iTunes magabiztos vezető helyét a digitális piacon.
A második-harmadik hely kapcsán azonban váratlanul heves vita bontakozott ki, a régebb óta piacon levő szereplők (rhapsody, emusic) és az új szereplők (Spiralfrog, Amazon) között. A vitát, a USA Today írása robbantotta ki, mely szerint a második helyre az Apple mögött csendben megérkezett az Amazon, MP3 letöltő szolgáltatása, ugyanakkor pontos letöltési adatokat sem a cikk, sem az Amazon nem volt hajlandó közölni.
A cikk nyomán, az Emusic vezetője, David Pakman jelezte, hogy számításaik alapján az ő szolgáltatásuk a második helyezett. A harmadik helyet pedig a Spiralfrog tatja magáénak, mintegy 850 000 regisztrál felhasználójának köszönhetően.
Mi akkor az igazság? Fenntartva az összehasonlíthatóság nehézségét, szakértők egyetértenek abban, hogy a legfontosabb és legjobban összenmárhető mérce a bevétel. Ebben az aspektusban pedig a tavaly évben az Amazon nem lehetett (még) a második helyezett, a Spiralfrog fő problémája pedig pontosan a magas regisztrált felhasználói szám monetizálása.
A bevétel alapú összevetésben a második helyezett az iTunes, közel két milliárd dolláros bevétele mögött fényévekkel lemaradva a Rhapsody, mintegy 150 millió dolláros bevétellel 2007-ben, a harmadik pedig a Napster 125 millió dolláros bevétellel. Az emusic becslések szerint mintegy 40 millió dolláros bevétel realizált,a Microsoft Zune marketplace szolgáltatása pedig még ennél is kevesebbet.