A tegnap előtt indult Napster MP3 szolgáltatás üzleti oldalával korábbi bejegyzésünkben részletesen foglalkoztunk. Mivel azonban az előfizetéses valamint az ál la catre szolgáltatás egyidejű, egy helyen való megjelenése szempontjából unikális szolgáltatásról van szó, ezért vessünk egy pillantást magára a portálra is.
Új látogatóként, és nem napster előfizetőként (innen a magyar ugar közepéről nagyon más választásunk amúgy sincsen) a legfontosabb maga az első benyomás. A Napster esetében pedig az első benyomás az, hogy az ember nem látja, hogy hol is van az, az olyannyira beharangozott 6 millió dalos MP3 áruház. A hangsúly továbbra is az előfizetéses modell megjelenítésén van. Teljesen hiányoznak az olyan- amúgy a letölhető verzióban, azaz az előfizetéses modell tagjai számára elérhető funkciók, mint pl. a komment, az értékelés, s minden más közösségi és content mashup funkció.
A keresések alapján előálló találati listák esetében a legfontosabb információk (pl. ár) nem jelennek meg rögtön,( ami óriási sales force hátrányt jelent.) miközben maga a találati lista elsősorban nem a pontosságra, hanem a mennyiségre koncentrál.
Tanulság? Leginkább,hogy az üzleti modell kialakítása, a kiadókkal való megállapodások stresszes és fárasztó folyamata mellett érdemes ügyelni a szolgáltatás interfész kialakítására is, hogy a tökéletesen pontosan megtervezett marketing gépezet által odavitt látogatók valóban azt lássák, amit kell(ene)