A tegnap előtt indult Napster MP3 szolgáltatás üzleti oldalával korábbi bejegyzésünkben részletesen foglalkoztunk. Mivel azonban az előfizetéses valamint az ál la catre szolgáltatás egyidejű, egy helyen való megjelenése szempontjából unikális szolgáltatásról van szó, ezért vessünk egy pillantást magára a portálra is.
Új látogatóként, és nem napster
előfizetőként (innen a magyar ugar közepéről nagyon más választásunk amúgy
sincsen) a legfontosabb maga az első benyomás. A Napster esetében pedig az első
benyomás az, hogy az ember nem látja, hogy hol is van az, az olyannyira beharangozott 6 millió dalos MP3 áruház. A hangsúly
továbbra is az előfizetéses modell megjelenítésén van. Teljesen hiányoznak az
olyan- amúgy a letölhető verzióban, azaz az előfizetéses modell tagjai számára
elérhető funkciók, mint pl. a komment, az értékelés, s minden más közösségi és
content mashup funkció.
A keresések alapján előálló találati listák esetében a legfontosabb információk (pl. ár) nem jelennek meg rögtön,( ami óriási sales force hátrányt jelent.) miközben maga a találati lista elsősorban nem a pontosságra, hanem a mennyiségre koncentrál.
Tanulság? Leginkább,hogy az üzleti modell kialakítása, a kiadókkal való megállapodások stresszes és fárasztó folyamata mellett érdemes ügyelni a szolgáltatás interfész kialakítására is, hogy a tökéletesen pontosan megtervezett marketing gépezet által odavitt látogatók valóban azt lássák, amit kell(ene)