Az iTunes mögötti második helyezés megszerzéséért, a különböző piaci szereplők más és más eszközöket vetnek, próbálnak bevetni. A DRM mentes terjesztés már a kezdetek óta „űző" eMusic számára nyilván nem jelenthetett már megoldást a kötöttségek nélküli zeneárulás, így nekik más irányba kellett elindulniuk.
Ez az irány pedig az áruházi jellegből, a komplett zenei információs központ irányába való elmozdulást jelenti. Mit is takar ez, a némiképp misztikus megfogalmazás? Több mindent! Elsődlegesen és elsősorban azt, hogy az eMusic albumoldalai teljesen átalakulnak, s az albuminformációkon felül különböző, elsősorban külső siteokról jövő információk is megtalálhatóak lesznek, úgymint videók a Youtuberól, az előadóhoz vagy előadókhoz tartozó Wikipedia bejegyzések vagy az albumhoz kapcsolódó Flickr fotóalbumok. Mindezt az adott album tracklistája alatt, a digg deeper int he net (áss mélyebbre a neten) opció segítségével érhetik majd el a látogatók.
Az elkövetkezendő hónapokban további fejlesztések vérhatóak, melyek elsődlegesen a zenék megkeresését illetve a zenefelfedezést fogják elősegíteni. Ennek keretében az ajánló algoritmusát a szolgáltatásnak drasztikusan fejlesztik, javítják a kereső működését, valamint teljesen átalakítják az előadói oldalakat.
Az elsősorban a független kiadók kínálatából dolgozó vezetője, David Pakman a fejlesztéseket-elsősorban azoknak a közösségi részeit- egyértelműen egyedinek tartja, s hangsúlyozta, hogy vetélytársaik közül sem az Amazon, Sem az iTunes esetében nem találhatóak meg ezek a funkciók.
Valóban rettegnie kell mindezek után Steve Jobsnak? Nem hiszem, elsősorban azt, mert az eMusic ereje és lehetősége mindig is az egyedi, zenei kínálatában, és könnyen kezelhető formátumában, valamint olcsó áraiban rejlett. Mindetzek mellett természetesen lényeges, hogy a vásárlók milyen könnyen, milyen hamar találják meg kedven zeneszámaikat, és veszik meg azokat, azonban ezáltal minden valószínűség szerint drámaian nem fog megnőni az eMusic piaci részesedése.