A Youtube és a kiadók közötti egyre hevesebb vita egyik a Youtube számára rendkívül kedvezőetlen megoldása lehet az, ha a kiadók a sok szor a Youtube-al szembe állított Hulu-hoz és az NBC-hez hasonlóan saját maguk hoznak létre videomegosztó szolgáltatást videotartalmaik számára.
A kiadók ezzel pont azt a problémát hágnák át, melye a Youtube számára ais a legkomolyabb jelen pillantban: a felhasználók által feltöltött és kiadói jogdíjköteles videok túlnyomó többsége silány minőségű, így hirdetéseket sem lehet előtttük/alattuk/utánuk elhelyezni.
A professzionális és az amatőr tartalmak sales értéke közötti különbség az, ami a Hulu-t a Yotube méltó versenytártsává teszi, töredékannyi látogatóval és videomegtekintéssel, s ez az a modell, ami a kiadók számára is felcsillanthatja a reményt, hogy relatív kis befektetéssel komoly bevételeket tudnak saját maguk realizálni videotartalmaikból.
Amiről a kiadók elfeledkeznek az két tényező. Egyrészt a marketingköltségek, amellyel a kialakítandó portál bevezethető lenne a piacra. Egy TV társaság esetében ez gyakorlatilag nulla, hiszen saját felületein be tud bármilyen web-oldalt vezetni a köztudatba. A kiadók saját felülete egyedül a CD, amely azonban ilyen célra elve nem használható, mindemellett még zuhanó tendenciát mutatnak az értékesítési számok.
A másik tényező az értékesítési kompetenciák hiánya. Nem véletlen, hogy a kiadók valamennyi igazán webes tevékenysége stratégia partnerrel vágtak, vágnak bele. A webes sales és tartalomkompetenciák ugyanis a kiadók esetében nincsenek meg. Ezeknek a hiányában azonban egy hasonlóan komoly projekt megvalósítása több, mint kockázatosnak tűnik… Pontosan ezért inkább arra szavazunk, hogy ez is a Youtube-al folytatandó taktikázás egyik jó előre megtervezett eleme..