Az elmúlt napokban zajlott az egyik legjelentősebb (ha nem a legjelentősebb) zenei szakmai összejövetel,a Midem Franciaországban. A világgazdasági válság, a zuhanó zeneipari tőzsdei részvények természetesen rávertették árnyékukat a Riviérán zajló eseményekre. Ennek ellenére több, érdekes bejelentés, kimutatás, prezentáció emelte az esemény fényét, mégha egyértelműnek tánik, hogy 2009 nem a zeneipari innováció éve lesz. A tavaly megkezdett modell váltás azonban jó eséllyel folytatódhat 2009-ben is.
Egy a Midem kapcsán publikált, az Egyesült Királyságban az Egyesült Államokban és Franciaországban lebonyolított közvéleménykutatás szerint az internetezők túlnyomó többsége leginkább az internetszolgáltatójától szeretne zenét vásárolni.
A válaszadók 46%-a jelölte meg internetszolgáltatóját, 10%-uk kábeltelevíziószolgáltatóját, 5%-uk mobilopetátorát és mindössze 3%-uk mobiltenefogyártóját .
A kutatás eredménye egyszerre jó és rossz hír az iparág számára. Rossz hír, hiszen a Nokia Come With Music direktívája vagy a Sony Ericcson Play Now megoldás ez alapján nem számíthat átütő sikerre. Jó hír ugyanakkor, mert a TDC modell vagy az Orange által megkezdett átalánydíjas modell úgy tűnik számíthat az előfizetők bizalmára, s ezzel megnyithat egy újabb bevételi utat, a pay per download bevételek mellett (helyett?)
A felmérés során a megkérdezettek 64%-a azt is állította, hogy felhagynának az illegális zeneletöltéssel, amennyiben internetszolgáltatójuk erre őket levélben szólítná fel, s amennyiben internetelőfizetésük emiatt veszélybe kerülne.
Az internetszolgáltatók kezében úgy tűnik egy sokkal nagyobb „fegyver” van, mint ahogy azt esetleg saját maguk gondolják. Ezt a lehetőséget ki lehet jól használni, hogy az ügyfeleik számára láthatóan kulcsfontosságú kapcsolat tartalombevételgeneráló gépezetté váljon, s természetesen el lehet játszani a jogvédőkkel karöltve a csendőr szerepét is.