Sokak szerint a zenebizniszben forradalmi változást hozna, amennyiben a kiadókat egy gyors és határozott mozdulattal kiiktatná valamely földöntúli erő, s az együttesek valamint rajongóik közvetlenül cserélhetnék ki a tartalmakat és azok ellentételezését.
A módszer a legnagyobbak esetében hellyel közzel működik -bár a legtöbb rajongó ingyen tölt le- a kisebb, kevésbé ismert előadók számára azonban messze még az ígéret földje.
A rajongókkal való közvetlen kapcsolattartás egyik élharcosa a kezdetek óta a Coldplay, amely tavaly megjelent Viva la Vida nagylemezének első kislemezét a megjelenés előtt letölthetővé tette a rajongói oldalon regisztráció után.
A digitális zenei szakemberek döntő többsége már régóta szajkózza,s egyre több együttes meg is fogadja tanácsukat, hogy a koncertek anyagát, a koncertre jegyet vásárlók röviddel az esemény után megvásárolhatják, ezzel örökkön élővé téve a koncertélményt.
A Coldplay, idei nyári turnéja kapcsán a kettőnek a rajongók számára tökéletes egyvelegét alkotta meg: a május 15-én rajtoló koncertturné Észak-Amerikai állomásaira ellátogatók ingyen, a jegy mellé megkapják az együttes 9 élő dalt tartalmazó, LeftRightLeftRightLeft albumából. Az album ugyan csak elérhető és letölthető lesz a Coldpaly rajongói oldalról is.
Üzletileg értelmetlenül hangzik? Igen, mert szigorúan, pénzügyi értelemben véve Chris Martinék egy élő CD és annak digitális verziójának bevételeitől elesnek. Megnyernek ugyanakkor több ezer (tízezer?) rajongót, akik számára az ajándék album egy gesztus az együttes részéről. Egy gesztus, melyet egyszer majd viszonozhatnak…Például egy új stúdió lemez megvásárlásával…