A Youtube zenei videókkal kapcsolatos törekvéseiről pár héttel ezelőtti bejegyzésünkben már említést tettünk. A megálmodott modell nagyon sok tekintetben hasonlít a MySpace music esetében alkalmazotthoz, a cél pedig nem kevesebb, mint a zenei videók valódi sales és médiatermékké alakítása.
Az ötlet természetesen ez esetben is a Universal mindenható urénak, Doug Morrisnak a fejéből pattant ki, azonban a Youtube és a kiadói megállapodások lejárta, valamint a megváltozott gazdasági környezet a Google vezetőit is eddigi álláspontjuk átgondolására késztette.
Mint minden ilyen, kiadói oldalról jövő kezdeményezés esetében a legfontosabb kérdés, a többi kiadó csatlakozása. Efelé tett nagyon fontos lépést a Vevo projekt, amikor múlt héten a Universal mellé a most már SONY Music néven futó egykori BMG, majd SONY BMG is csatlakozott.
A bejelentés kapcsán természetesen mind az ötletgazda, mind az új belépő és támogató hosszasan ecsetelték a szolgáltatás jelentőségét, s azon céljukat, hogy a Vevo valóban a zenei videók internetes lelőhelye legyen.
Mindezek mellett ugyanakkor kijelentették, várják további befektetők jelentkezését, annak érdekében, hogy a szolgáltatás minél több, s minél stabilabb lábakon álljon.
Mi meg várjuk a végkifejletet.Nem kérdéses, hogy a zenei videókban hatalmas kereskedelmi potenciál rejtőzik, az sem ugyanakkor, hogy a kiadók által eröltetett üzleti modellek mentén ez a potenciál sosem lesz kiaknázható. A kérdés így már csupán az, hogy egy közös cégben hajlandóak-e ezekből a elvekből engedni...