Tegnap este, úgy fél nyolc óta mindenki az új Apple termék, az iPad előnyeit, hátrányait boncolgatja. Kinek instant get, kinek instant drop, emberek, ízlése válogatja. Mi itt most nem is az iPadről, mint hardverről vagy mint termékről szeretnénk írni, hanem kicsit a nyár végi bejegyzéseinkre reflektálva az iPadről, mint az Apple új szórakoztatóipari eszközéről.
Anno a céghez közel álló forrásokra hivatkozva azt írtuk, a tablet PC radikálisan megváltoztatja majd a zenefogyasztási szokásokat, újra életet lehel az albumba, mint zenei egységbe.
Legyünk őszinték magunkkal, ebből semmi de semmi nem valósult meg. Az iPad sokkal inkább a Kindle vetélytársa próbál lenni, s az Apple könyvpiacra való belépést jelenti, mint a zenepiaci jelenlét újragondolását.
S hogy mi lehet mindennek az oka? Minden valószínűség szerint az igazi okok valahol az Imeem felvásárlása mögötti döntéshez kapcsolódhatnak. Steve Jobsék feltételezhetően valóban egy újabb lépést kívánnak tenni a digitális zenei üzletben, ez a lépés azonban annál jóval nagyobb falat lesz, minthogy a termék bemutatójával egy időben prezentálni tudták volna. Magát a koncepciót is arra a szintre kell emelni, amely már Jobs számára is elfogadható, s csak mindezek utén lehet majd elkezdeni a kiadókkal való tárgyalásokat.
A termékkoncepció alapján középtávon valóban az iPad lehet majd az, az eszköz, amellyel az Apple egészen újszerű, multiplatform, cloudcomputingon alapuló zenei megoldásokat mutat be. De ez nem ma lesz.. inkább holnap.