A több, mint egy évig gyakorlatilag eredménytelen próbálkozások után úgy tűnik a Spotify valóban képes volt megtenni azt a bizonyos első fontos lépést a SONY-val való megállapodás révén, s a többi kiadóval eleddig álló tárgyalások hirtelen felgyorsultak, s az amerikai piacra való belépés most jár nem is oly távoli álom.
A hírek szerint alig hetekkel a SONY-val való megállapodás bejelentése utána Spotify a legfontosabb alapelvekben egyezségre jutott az EMI-al is, így rövid időn belül elhárulhatnak az akadályok az újabb kiadó csatlakozástól is.

Ez as kérdés az amerikai piacra való belépés kapcsán kelt előtérbe, ugyanis a Spotify üzleti modellje a tengerentúli zenei piacokon teljesen szokatlan megoldás, melyet a nagy amerikai kiadók nem nagyon kedvelnek. Pontosan ez az üzleti modell az ugyanakkor, ami a Spotify sikere szempontjából az Egyesült Államokban is kulcsfontosságú.
A megállapodás ténye persze még nem jelenti azt, hogy a Spotify végre valóban megjelenik az amerikai piacokon. A SONY és az EMI együttesen ugyanakkor mintegy 37%-t tesz ki a teljes major zene kínálatnak. A Universal egymaga 31%-t birtokol, a harmadik pedig a Spotify és egyáltalán a freemium szenei szolgáltatások nagy mértékben ellenző Warner Music. Daniel Ek-ék helyzete nem könnyű, de most már nem reménytelen…