A zenekedvelők számára egyértelmű, hogyha egy adott zenei szolgáltató megállapodik egy kiadóval , akkor attól kezdve minden tartalma elérhető is lesz. Nagy általánosságban ez igaz is, azonban kivételek mindig voltak és lesznek is. Elsősorban a klasszikusnak számító, , befutott sztárzenekarok, mint a Beatles vagy az ACDC tehették, tehetik meg tartalmaik digitális forgalmazásának teljes tiltását.
A mai zenekarok esetében ugyanakkor ritka jelenség a digitális terjesztés megtiltása, s még ritkább- sőt megkockáztatjuk eleddig példa nélküli- amit a Coldplay elhatározott. Chris Martinék ugyanis úgy döntöttek, hogy csak, mint fizetős letöltés teszik elérhetővé legújabb albumukat, a Mylo Xyloto-t, az ingyenes, streaming szolgáltatásokon belül nem.
Az angol együttes tehát szakított a hagyományokkal és nem az ingyenes tartalmak
segítségével próbálta elősegíteni a fizetős tartalmak megvásárlását, hanem közvetlenül a fizetős tartalmak megvásárlását ösztökélte, platformtól függetlenül.
A stratégia- mert ne legyünk naívak, egy roppant tudatos magatartásról beszélhetünk- természetesen a videókat teljesen külön kezeli, sőt tulajdonképpen a videók adják a digitális marketing magját. Az első, hivatalos videó, a Paradise gyakorlatilag magának az albumnak a promóciós videója, több, konkrétan az album megvásárlása buzdító üzenetet tartalmazott. A videókból, hirdetésekből érkező látogatók és azok vásárlásai pedig a konverziós mutatók segítségével relatíve jól tervezhetők.
A jelek szerint a stratégia- mégha szokatlan is- sikeres és működőképes volt, a Coldplay ugyanis nem csak hogy a letöltési és a slágerlisták élére ugrott, hanem 447 ezer letöltéssel minden idők második legjobb digitális albumletöltési kezdő hetét produkálta, illetve a harmadik legerősebb digitális kezdést tudhatja magáénak az idei évben.
Nyilvánvaló, hogy az ilyen jellegű stratégia széles körben nem tud majd elterjedni, hiszen csak az igazi megasztárok esetében lehet működőképes. Arra ugyanakkor igenis reális esély van, hogy a jövőben egyre több és több előadó választja majd ezt az utat és helyezi háttérbe a streaming szolgáltatásokat az albummegjelenések során. Hosszú távon ez pedig egészen biztosan ezen szolgáltatások térnyerése ellen hat majd, hiszen a tartalom itt is kiemelkedően fontos, s az újdonságok –főleg a nagyon várt újdonságok- megjelenése létfontosságú(lenne)….