A Yahoot azt hiszem senkinek nem kell bemutatni, a 90-es évek végének, 2000-es évek elejének igazán meghatározó, azóta nagyot zuhanó és küszködő, de a mai napig nyereséges tradicionális webes médiacég. A Spotify pedig napjaink egyik legfelkapottabb zenei vállalkozása , amely svédországból indulva most már a tengerentúli piacok meghódításán fáradozik, eleddig sikeresen. A svéd cég elmúlt fél éves aktivitásait nézve, nem meglepő, hogy a Yahoo-val is kereste a kapcsolatot és a tegnapi bejelentés alapján sikerrel is járt.
Az együttműködés értelmében a Spotify lesz a jövőben a Yahoo zenei szolgáltatója, míg a Yahoo saját zenei alkalmazással jelenik meg a Spotify új, alkalmazás platformján. A megállapodás értelmében először a Yahoo Music oldalain jelenik majd meg a Spotify, később pedig a network több oldalán is. A Spotify play buttonja- ami gyakorlatilag egy zenelejátszó widget- az év hátralevő részében megjelenik majd több Yahoo oldalon is. A megállapodás pénzügyi részletei nem ismertek, de a hírek szerint nincsen szó direkt készpénzmozgásról. A különböző oldalakon kihelyezett Spotify widgeteket más oldalakhoz hasonlóan csak akkor tudják majd használni,amennyiben rendelkeznek Spotify előfizetéssel és maga a Spotify alkalmazás is meg van nyitva a gépükön. A Yahoo oldalakról érkező új előfizetők esetében viszont a médiacég részesedik majd a bevételekből, így a felületek használatáért, ha nem is direkt módon, de egyfajta affiliate rendszerben megkapja a maga jussát.
Nyilván sokan hajlamosak lenézni az együttműködést, mondván a Yahoo már nem a régi, így a szerepe is kevésbé meghatározó. Mindebben van természetesen igazság, de azt azért el kell ismerni, hogy a Yahoo,mint portál- márpedig az együttműködésben a portál játssza a főszerepet- napjainkban is meghatározó forgalomterelő erő a weben.
Az igazi és azonnali nyereség feltehetően a Spotify számára azonban nem ez, hanem az, hogy a tengerentúlon erős vetélytársának számító Rhapsody a megállapodás értelmében nem marad meg a Yahoo stratégiai partnerének. Természetesen mindez nem kell, hogy azt jelentse, hogy a Rhapsody azonnal elveszti elfizetőt, azt viszont igen, hogy a Yahoo felől a Spotify biztosan megpróbál majd előfizetőket elcsábítni!