Az MTV számára az internet megjelenése komoly változást hozott, hiszen rengeteg tartalom, amely addig a zenei televízió felségvize volt, hirtelen felszabadult és új platformokon, bárki által fogyaszthatóvá vált. Eleinte a Viacom- az MTV tulajdonos-a perekkel próbálta megakadályozni az újfajta tartalomfogyasztás elterjedését, de mintahogy a zenei kiadóknak sem sikerült érdemben korlátoznia a kalózkodást, így a Viacomnak sem sikerült érdemben korlátoznia a tartalmak új platformokon, újfajta szolgáltatásokon való megjelenését.
Ha megakadályoznia nem sikerült, nem maradt más választása, mint felvenni a versenyt az új piaci szereplőkkel. Ha lassan is, de az MTV felgyorsult arra a tempóra, amire szüksége volt és így 2010-re sosem látott verseny alakult ki, az alapvetően videótartalmakra épülő oldalak és az inkább portálkánt működő MTV között.
A verseny azóta természetesen nem hogy csökkent volna, hanem tovább fokozódott, melynek köszönhetően az MTV is lépéskényszerbe került. A lépéskényszer ugyanakkor egyben lehetőség is, ugyanis a Myspace gyakorlatilag megszűnése miatt az klasszikus értelemben vett előadói gyűjtőhely és kommunikációs csatorna megszűnt. Így, aki egy adott előadóról szeretne megtudni információkat ,vagy megnézni videóit vagy megvásárolni zenéit, jobb híján a Google-t használja. A kereső rengeteg, de egymással kapcsolatban nem levő találatot ad. Ezt a piaci rét próbálja meg most az MTV betölteni az Artist. MTV nevű új szolgáltatásával.
Az előadói oldalak igazi multimédia központként funkcionálnak majd. Megtalálható lesz rajtuk az előadó videói, twittjei, fotói, cikkek vele kapcsolatban, hírek, legközelebbi koncertjei, életrajza, megjelent albumai, azaz minden olyan információ, amire egy előadóval kapcsolatban a rajongóknak szüksége lehet.
A szolgáltatás a Topsin Media platformján és az MTV tartalmain alapszik, és a két cég együttműködésében jött létre. A Topspin- amely fizetős, prémium szolgáltatásokat kínál az előadók számára, a megállapodás áltla közel 1 millió előadóval bővítheti ügyfélkörét, az MTV pedig egy bevélt, működő platformot kap, melyet csupán integrálnia kell saját webes és mobil megjelenéseivel.
Önmagában mindez még nem lenne jelentős, több ilyen szolgáltatás ismert, ahol előadó profilok találhatóak, nagy mennyiségben. Ami az MTV szolgáltatást kiemel a mezőnyből az az, hogy az előadók saját maguk feliratkozhatnak és kérhetik a profiloldalukat, amely ez után meg is jelenik az oldalon. Az igazi, nagy múltú előadók számára a hab a tortán a korábbi MTV anyagok profiloldalon való megjelenítési lehetősége, a kevésbé ismert előadók számára pedig pont az a lehetőség, hogy feltölthetik a profiloldalakat saját tartalmakkal.
További , bevételeket biztosító lehetőségeket is tartogat a platform az előadók számára. A saját tartalmak értékesítéséről már írtuk fentebb, ezen felül azonban a hirdetési bevételekből is részesülhetnek majd az egyes előadók.
Gyakorlatilag tehát minden adva van ahhoz, hogy az MTV a Myspace által szabadon hagyott űrt betöltse és a webes zenei tartalomközponttá váljon. Természetesen mindehhez két nagyon lényeges tényezőt kell sikeresen befolyásolnia: egyrészt magukat az előadókat, másrészt pedig a közönséget. Utóbbi lesz a lényegesen nehezebb feladat, azonban ha sikerül, úgy az MTV újból elfoglalhatja azt a helyet, immáron a megújult média világban, amelyet anno, a 80-as évek elején elfoglalt.