A Spotify- és úgy általában a streaming cégek- időszakos jelentéseit mindig nagy figyelem kíséri, hiszen a legfontosabb ezen szolgáltatásokkal összefüggő kérdés az, hogy üzletileg mennyire fenntarthatóak. Különösen aktuális kérdés mindez a Spotify 2011-es éves jelentése után, amely alapján egyes pénzügyi szakértők nem átallották a svéd cég üzleti modelljét életképtelennek nevezni.
Jó hír ugyanakkor, hogy a jelek szerint minél régebb óta van a Spotify egy piacon, annál kevésbé veszteséges. Legalább is ezt sugallják az Egyesült Királyságra vonatkozó nemrég közzétett adatok.
A svéd cég angol leányvállalata 2011-ben az előző évi mintegy 100 millió dolláros szintről, jelentősen, közel 50%-al, 150 millió dolláros szint közelébe emelkedett. A bevételek túlnyomó része- 117 millió dollár- a prémium előfizetésekből származott. Ez a bevételi típus növekedett a legjobban, hiszen 2010-ben még mindössze 73 millió dollár bevétel származott előfizetésekből. A másik fő bevételi forrást a hirdetések jelentik, melyek ha nem is olyan drasztikus mértékben, mint a prémium előfizetésekből származó bevételek, de nőttek, és 2011-ben elérték a 33 millió dollárt.
A 2010-es év masszív, 43 millió dolláros veszteségek csökkenéséhez természetesen nem elegendő a fogalom és ezáltal a bevétek növekedése, hiszen a növekvő forgalom, egyben a költségeket is növeli.A Spotify Angliai operációjának gyakorlatilag nullszaldóssá tételéhez tehát komoly, reorganizációs lépésekre is szükség volt, s ezek is jelentősen közrejátszanak abban, hogy csupán 4 millió dolláros veszteséget termelt a cég 2011-ben. A tulajdonképpen nullszaldós működés nagyon nagy örömhír.
Ugyanakkor az, hogy egy tulajdonképpen még bőven a növekedés fázisában levő cégben reorganizációra legyen szükség azért, hogy a növekedés által okozott költségnövekedést és veszteségességet csökkentsék, abszolút nem pozitív és tökéletesen mutatja a streaming piac jelenlegi totális üzleti irracionalitását.