A múlt hét végén kiszivárgott információkat követően, szerdán a lehető legautentikusabb helyen. Londonban, az Abbey Road-i stúdió előtt tartott sajtótájékoztatót a Deezer. Az itt elhangzottak, illetve az Axel Douchez vezérigazgatóval készült interjú alapján lényegében vázolható, mire is költi majd a francia cég az eddig legnagyobb befektetői infúziót.
1. A nemzetközi expanzió még további gyorsítása: Az eredeti elképzelésekhez képest- ha csak kis mértékben is- de lemaradásban van a Deezer- ezt egyrészt szeretnék behozni, másrészt pedig a további piacokra való belépéssel szeretnék maguknak a streaming szolgáltatásoknak a pay per track szolgáltatásokkal szembeni előnyeit kihangsúlyozni.
2. A nemzetközi irodákkal kapcsolatban cél, az ott dolgozók számának drasztikus növelése, annak érdekében, hogy minél nagyobb hangsúlyt tudjanak a helyi tartalmakra fektetni.
3. Harmadszor, de talán legfontosabb elemként a francia cég is elindítja a Spotify-hoz hasonlóan ingyenes szolgáltatását- amelyet már oly régen számon kértünk rajtuk- annak érdekében, hogy a szolgáltatás iránt érdeklődők először egy bevezető szinttel találkozzanak, mielőtt a prémium szintre lépnek. A francia cég tehát gyakorlatilag bevezeti a Spotify esetében sikeresen működő, mérhető freemium-prémium elkülönítést, annyi különbséggel, hogy a freemium szolgáltatás korlátai országonként- a piaci verseny függvényében- változnak majd.
4. Ugyan erről kényesen hallgatott Axel Douchez és a Deezer is, hivatalos közleményében, de a 130 millió dollér közel negyed a jelenleg meglevő, további tulajdonosi részesdések kivásárlására lesz felhasználva, így minden valószínűség szerint megszánik az Orange részesedése is a francia strea,ing szolgáltatóban.
A közeljövőben tehát jó eséllyel a Spotify és immáron kimondott vetélytársa a Deezer továbbra is elkerülik majd egymást. Előbb vagy utóbb azonban lekerülhetetlen lesz, hogy az angolon kívül, más piacokon is össze mérjék erejüket. Onnantól kezdve pedig szinte minden a marketingen múlik majd, hiszen két, gyakorlatilag ugyanazt kínáló, ugyanazokat megcélzó szolgáltatóval lesz dolgunk..