A felhő alapú szolgáltatások sokak szerint a jövő zenei szolgáltatásai, hiszen lehetőséget biztosítanak arra, hogy a saját zenei tartalmainkat bárhol, bármikor elérjük, miközben új zenéket is megismerhetünk, meghallgathatunk, megvásárolhatunk.
Ugyan a felhő alapú zenei szolgáltatások lényegesen lassabban terjednek, mint ahogyan azt az úttörőnek számító Apple, Amazon vagy éppen a Google szeretné, ennek ellenére egyre több és több médiacég, telefongyártó lépett, lép be erre a piacra.
Maga a felhő alapú adattárolás azonban nem a nagy médiacégek felől, sokkal inkább a technológia szereplők felől indult el, s ennek megfelelően a felhő alapú adattárolás piacvezetői is ebből a körből kerülnek ki. Ennek ellenére meglepő, hogy a piacvezető Dropbox egy felhő alapú zenei szolgáltatást, a hányattatott sorsú AudioGalaxy-t vásárolt meg. A tranzakció elég hirtelen és csendben zajlott le, a nagyvilág az Audiogalaxy blogjában megjelent bejegyzésből értesült róla
Az akvizíció az Audioalaxy oldaláról érthető, egy relatív alacsony kapitalizációjú, ámde tudásban gazdag cégről volt, van szó, amely az egyre erősödő és hatalmas cégeket (Amazon, Apple, Google Microsoft) felsorakoztató piaci versenyben nem nagyon rúghatott labdába. Különösen úgy nem, hogy ellentétben a versenytársakkal az Audiogalaxy esetében szükség van a felhő alapú tartalomeléréshez arra, hogy az otthoni PC-nk és rajta az Audiogalaxy kliens be legyen kapcsolva és fusson. Ez , azaz a PC oldali asztali kliens az, ami a közös pontot jelenti a Dropbox-al .
A Dropbox számára az Audiogalaxy felvásárlásával lehetőség nyílik arra, hogy a felhasználók által feltöltött zenei tartalmak lejátszhatóak is legyenek, azaz a Dropobox egyben felhő alapú zenei tárhelyként is működjön. A probléma ezzel ugyanakkor az, hogy mára már valamennyi felhő alapú szolgáltatás rendelkezik az ún. scan and match funkcionalitással, azaz nem igénylik a tartalmak feltöltését a felhő alapú adatbázisba. Ebben a versenyben tehát jelentős hátránnyal indulnak.
Van egy terület, ahol ellenben a Dropbox kedvező helyzetben van. ez pedig a márkanév és az ismertség. A Dropbox népes felhasználói tábora számára ugyanis a zenefeltöltési és meghallgatási lehetőség egy plusz, hozzáadott funkció lesz. A cég, meglevő igen jelentős felhasználótábora számára ugyanis jó eséllyel ez a funkcionalitás pontosan elegendő lesz, pláne,ha jól összekapcsolják a már létező Dropbox csomagokkal. Végül tehát az a faramuci helyzet állhat elő, hogy a Dropbox, kisebb, elavultabb funkcionalitással pont azokat tudja majd magának megnyerni, akiket az Apple.,az Amazon, a Google vagy éppen a Microsoft szeretne. Érdekes helyzet lenne, az biztos…