A közelmúltban az amerikai zenei piac 2012-es évét vizsgálva ,megállapíthattuk, hogy a digitális szegmens szépen és erőteljesen növekszik, az egyedi letöltések volumene megközelíti a CD-két, a kisebb volumenű szolgáltatások, mint a jövő zenei szolgáltatásaként is emlegetett streaming szolgáltatások pedig elképesztő, három-számjegyű növekedést produkáltak!
Az amerikai piac után érdemes egy pillantást vetni a világ második legnagyobb piacának számító Nagy-Britanniára is, hogy ott milyen trendek érvényesültek, illetve volumenében, hol is tart ma az angol digitális piac az amerikaihoz képest.
Ha összesítve nézzük, akkor a szigetország zenei piaca 21012-ben csökkent, több, mint 11%-al. A csökkenés persze két, ellentétesen mozgó tétel mozgásából állt össze, hasonlóan az amerikai piacokhoz. A CD eladások 19%-al csökkentek, miközben a digitális album eladások közel 15%-al nőni tudtak az előző évhez képest. A dal letöltések ugyancsak növekedtek, közel 12%-al 2011-hez képest.
A digitális szolgáltatások impresszív növekedése ellenére a fő bevételi forrása kiadóknak továbbra is a CD eladásokból származik. Mi sem mutatja ezt jobban, minthogy a teljes zeneipari bevételek közel 70%-a származott Nagy-Britanniában CD eladásokból, míg a digitális eladások részesedése mindössze 30% körüli.
Ha az amerikai és az angol piacot akarjuk összehasonlítani alapvetően ugyanazok a trendek olvashatóak ki mindkét területen. A CD eladások csökkennek, a digitális eladások nőnek. Mégis mélyebben az adatok mögé nézve azért több különbség is felfedezhető. A legjelentősebb a CD eladások csökkenési ütemében fedezhető fel. Míg a tengerentúlon érezhetően lassul a csökkenés (-13,5%) addig az óceán innenső oldalán még javában a meredek csökkenés szakasza tart (-19,5%). A digitális album eladások gyakorlatilag ugyanolyan 15% körüli ütemben nőttek, a dal letöltések ellenben drasztikusan más képet mutatnak. Egyrészt az Egyesült Államok piacain a növekedés már lassulóban van, mintahogyan azt már több helyen mi is és mások is leszögezték, a volumene a két terület dal piacának ellenben lényegesen különbözik. Míg az amerikai digitális single piac jóval egy milliárd letöltés feletti (1.344 milliárd) addig Nagy –Britannia esetében ez a szám mindössze 188 millió, azaz közel 6-szor akkor piacról beszélünk ez esetben. Az ok a szemünk előtt hever: pontosan ez az az iTunes hatás, ami például a Spotify és a többi streaming szolgáltató helyzetét megnehezíti az óceán túloldalán.
Ha röviden akarnánk összefoglalni a két piac közötti különbséget, az iTunes hatáson felül azt lehetne kiemelni, hogy a tengerentúli piac alapvetően fejlettebb, mint az angol. 2-3 évvel előbbre járnak, ez látható a digitális bevétele részesedésében is például.