Alig egy hónapja sok kérdőjelet fogalmaztunk meg a Twitter Music-al, a Twitter zenei szolgáltatásával kapcsolatban. Akkor azt írtuk, hogy „Az alkalmazás tehát szép, ötletes, mégis sok a hiányérzetünk vele kapcsolatban”. Egy hónap elteltével azt kell mondjuk, a piac, a zenekedvelők ezeket a hiányosságokat nálunk sokkal határozottabban értékelték.
Ennek „köszönhetően” a Twitter Music alkalmazás jelenleg a dicsőségesnek éppen nem mondható száztizenharmadik helyen áll a zenei alkalmazások (..) népszerűségi listáján. Ez a helyezés még hosszú idővel az indulás után is kínos lenne, de egy hónappal utána gyakorlatilag egyet jelent a teljes érdektelenséggel.
Csak, hogy érzékeltessük, a zenei alkalmazások listáját a Spotify illetve a Pandora vezetik, megjelenésük után évekkel. Köztük és az első százon kívül tartózkodó Twitter alkalmazás között seregnyi ismeretlen és sikertelen karaoke és egyéb zenei alkalmazás áll…
A Twitter Music tehát bukás, nem is kicsi. A kérdés sokkal inkább az innentől kezdve,. Hogy mit tesz a mikroblog szolgáltató ez után. Elméletileg az esély megvan rá, hogy az alkalmazás hibáit javítják, bátrabb megközelítés alkalmaznak. Mégis, abból, ahogyan a Twitter az elmúlt években a zenei tartalmakat kezelte, amennyire tartózkodott tőle, azt gondoljuk, sokkal valószínűbb, hogy az egészet egy rövid kalandként fogják majd fel.
Mindez azért szomorú, mert a digitális zenei igazi előretörése anélkül nem vagy csak sokkal lassabban valósul, valósulhat meg amennyiben az olyan hatalma közösségi oldalak, mint a Facebook vagy éppen a Twitter csak felszínesen vesznek részt a zenei szolgáltatások integrációjában.