Az iTunes Radio 2013 legjobban várt zenei szolgáltatása, ezt 3 hónappal az év vége előtt is ki merjük jelenteni! Pontosan ezért szokatlan lépésre szántuk el magunkat és így, közel három héttel az indulása után háromrészes sorozatban dolgozzuk fel az indulást és vonunk mérleget, félig-meddig természetesen ilyen rövid idő elteltével, igazságtalanul. Sorozatunk első része a népszerűséggel foglalkozik
Az Apple által közölt első adatok alapján az indulása erős volt az iTunes Radio-nak, hiszen 5 nap alatt mintegy 11 millióan próbálták ki az új szolgáltatást! 5 nap alatt ez persze egy nagyon szép és jól kommunikálható szám, érdemes azért kicsit mélyebben górcső alá helyezni.
Nehéz olyan adatot találni, amely alapján igazán precízen meghatározható, mennyire is jelent ez a 11 millió felhasználó jó rajtot. A 200 millió iOS 7 használónak egy jó része nem tengerentúli, így ez nem használható, ugyanez igaz az 575 millió App Store felhasználóra is.
Az NPD idei felmérése alapján 67 millió amerikainak van iTunes hozzáférése és belőlük mintegy 20 millióan vásároltak már zenét az Apple zeneboltján keresztül. Ha ezt vesszük alapul, akkor az iTunes Radio indulása nagyon-nagyon jól sikerült, hiszen az iTunes hozzáféréssel rendelkező amerikai hatoda, a zenét korábban vásárlóknak pedig közel a fele kipróbálta a szolgáltatást!
Nade, a 11 millió a szolgáltatás kipróbáló még nem jelenti azt, hogy ők hosszú távon is elkötelezettek maradnak, ehhez illetve a további ,kevésbé korai lefogadó meghódítására további marketingre és nem utolsó sorban egy jó szolgáltatásra lesz szükség.
Érdemes ezt a 11 millió számot a vetélytársak, így például a Pandora adataival összehasonlítani: A magasan piacvezető on-demand rádió havonta közzétett hallgatottsági adatai alapján szeptemberben kismértékben tovább nőtt az aktív hallgatóinak a száma, immáron megközelíti a 73 milliót! Ugyan az iTunes Radio csupán szűk két hétig működött szeptemberben, az látható, hogy (egyelőre) a Pandora számára nem jelentett veszélyt az Apple szolgáltatása. Az első igazán érdemi adat az októberi lesz majd, amennyiben azonban ott is megmarad ez az arány, az mindenképpen üzenet lesz az Apple számára. Fordított esetben pedig a Pandora befektetők számára lesz egy újabb indok az idegeskedésre..