A Pandora hosszú ideje próbálja meggyőzni a a befektetőket arról, hogy üzleti modellje fenntartható és, hogy a növekedés előbb-utóbb nyereséges működést eredményez majd. A nyár elején úgy tűnt, a befektetők kezdik elhinni a cég történetét és kezdenek hinni abban, hogy az amúgy magabiztosan piacvezető online rádió előbb vagy utóbb valóban nyereségesen működhet majd.
Immáron 3-4 hónapja ugyanakkor megjelentek az első olyan jelek, melyek azt sugallhatják, hogy a 2009 óta tartó rendületlen növekedés esetleg megtorpanhat., éppen ezért újabban a használati adatokat is árgús szemekkel figyelik a befektetők!
A nemrég közzétett július adatok alapján úgy tűnik az áprilisi, majd a júniusi csökkenést sikerült visszanyerni a cégnek a hallgatottságot tekintve!
A júliusban mért 1.28 milliárd órányi rádióhallgatás valóban több, mint az előző hónapban, és valóban jelentősen meghaladja az előző év hasonló időszakéban mért hallgatottságot. azonban jelentősen, 16%-al alacsonyabb, mint a márciusban mért 1.49 milliárd órás csúcs. Adja magát a kérdés, hogy a hallgatottság csökkenése mögött a felhasználó szám csökkenése áll, vagy egyszerűen az, hogy kevesebben hallgatják a szolgáltatást? Az alapján, hogy az aktív felhasználók száma 100 ezer fővel 71.2 millióra nőtt, inkább arról lehet szó, hogy kevesebbet hallgatnak rádiót, mint arról, hogy csökkenne a használói tábor.
Mindez ha jobban belegondolunk megegyezik a cég céljaival is, hiszen amikor márciusban bevezették a mobil használatra vonatkozó korlátozást pontosan az volt a cél vele, hogy az egyelőre nehezebben monetizálható mobil használatot keretek közé szorítsák. Az intézkedés pedig érezhetően kifejti hatását, hiszen a bevezetése előtti hallgatottsági csúcshoz képest több, mint 15%-al csökkent a hallgatottság.
Mindez szürreális módon jelentős mértékű, mintegy 6 millió dolláros megtakarítás jelent majd negyedévben a cég számára és mai talán ennél is lényegesebb, szakértői becslések alapján segítségével megduplázhatja majd a negyedévben a nettó nyereségességét
A befektetők egyelőre még csupán az immáron tendenciózusan csökkenő hallgatottságot építették be a részvényárfolyamba, a hallgatottsági korlét pozitív hatás majd csaj a harmadik negyedéves pénzügyi jelentés megjelenésekor lesz érzékelhető!