Az év elején, a 10 év után először csökkenő amerikai digitális zenei piacról szólva azt írtuk, hogy „a hivatalos adatok majd csak valamikor márciusban várhatóak, feltételezhető, hogy az egyedi letöltésektől elvándorolt pénzek jelentős része a streaming szolgáltatásoknál landolt és táplálta ezzel tovább növekedésüket.”
A hivatalos adatok beérkeztek, így most már ezek alapján lehet az egyedi letöltések és a streaming alakulását vizsgálni a tengerentúli piacon. A Nielsen év eleji becslését a hivatalos adatok is megeresítették: a tengerentúli digitális piac, ha kis mértékben is, de csökkent, míg a hagyományos hanghordozók területén ismételten kétszámjegyű csökkenés állt be.
A digitális területen az egyedi leötlésekből származó bevételek kis mértékben csökkentek, a streaming szolgáltatások brutális, 39%-os bevétel növekedést produkáltak. A streaming szolgáltatások masszív növekedése így ellensúlyozni tudta a digitális letöltéseknél keletkező, a vártnál kisebb mértékű csökkenést, így összességében a digitális szolgáltatások bevételei 7.6%-al nőttek a tengerentúlon. Mindez összességében azonban nem volt elég ahhoz, hogy ellensúlyozza a fizikai CD eladások masszív csökkenését, így ha csak kis mértékben is, de 2013-bban csökkentek a teljes amerikai zeneipari bevételek. A csökkenő fizikai CD eladásokból származó bevételek és a digitális szegmens növekedésének eredményeképpen az amerikai zeneipari bevétele nagyobb hányada (62%-a) már digitális szolgáltatásokból származott a tavalyi évben.
Magában a digitális szegmensben a csökkenés ellenére egyelőre még az egyedi letöltések domináltak 2.8 milliárd dollár összbevétellel, míg a streaming szolgáltatások ennek a felét, mintegy 1.4 milliárd dollárt hoztak.
Az összesen 12.4 milliárd dollárt kitevő streaming szegmens, valamennyi alterülete masszív növekedést mutatott. A streaming szolgáltatások ingyenes, hirdetésekkel tarkított részeinek bevételei 28%-ot növekedve elérték a 220 millió dollárt. Ugyancsak közel 30%-al nőttek a Pandora és más internetes interaktív rádiók által fizetett jogdíjak, melyek így megközelítették 2013-ban a 600 millió dollárt.
2013 tehát most már számok által bizonyítva is meghozta a streaming szolgáltatások áttörését, azonban ennek ellenére nem árt rögzíteni, hogy a digitális bevételek kétharmada továbbra is az egyedi letöltésekből származik, ami pedig elkezdett csökkenni. Mindez pedig nem kevesebbet jelkent, minthogy a jelek szerint a legális zenei szolgáltatásokra, tartalmakra fordított összeg állandó és csak az egyes szolgáltatástípusok közötti megoszlás változik. Ez pedig gyakorlatilag a lehető legrosszabb hír a zeneipar és a zeneipari szereplők számára…