Arról, hogy a hatalmas, ámbár jelenleg csökkenő, ugyanakkor rengeteg versenyzőből álló amerikai zenei piacon, egy telemkommunikációs céggel való megállapodás mennyire fontos is lehet a streaming piac szereplői számára, arról a Google Music és a Beats Music kapcsán is írtunk. A Google-Verzion megállapodás létre sem jött (eddig) a Beats Music-AT&T deal pedig inkább marketing értékkel bír.
Éppen ezért kulcsfontosságú és az amerikai streaming piacot akár hosszú időre meghatározó megállapodást jelentett be a héten a Spotify és a Sprint.
A megállapodás értelmében- sok tekintetben a Beats Music- AT@T megállapodáshoz hasonlóan- a harmadik legnagyobb, 54 millió előfizetővel rendelkező tengerentúli telco cég családi csomagjaiban kap majd helyet a svéd streaming cég szolgáltatása.
A megállapodás értelmében az 1-5 fős családi csomagok esetében hat hónapnyi ingyenes próbaidőszakot követően 18 hónapon át 7.99 dollárért lesz leérhető a szolgáltatás és csak 2 év után kell a teljes díjat fizetniük. A 6-10 fős csomagok keseében a hatodik hónaptól 4.99 dollárba kerül majd a zenei csomagok, míg az egyéni Sprint előfizetők három hónapnyi ingyenesség után a szokásos 9.99 dolláros áron élvezhetik majd a Spotify 30 millió zeneszámát és szolgáltatásait.
A megállapodás igazi win-win megállapodás, mindkét fél számára, melyet jelez, hogy a felek alig 1 hónapnyi tárgyalás után hozták tető alá. A Spotify számára lehetővé válik, hogy a Sprint hatalmas ügyfélállománya révén jelentősen bővítse előfizetői állományát, amely a tőzsdére lépés előtt fontos cél Daniel Ek számára. A svéd cég ugyancsak markáns szerepet kap majd a Sprint kommunikációjában, így az a fajta kommunikáció, amit sokan hiányoltak a Spotify-tól a tengerentúlon, talán most majd megélénkül.
A Sprint számára pedig a Spotify és szolgáltatása fontos eszköz lehet ahhoz, hogy megállítsa az előfizető szám csökkenését, hogy az első és második szolgáltatótól ügyfeleket csábítson át és végül, de nem utolsó sorban azért, hogy az adatforgalmi díjait és csomagjainak árát vonzóbbá tegye.
A megállapodás, az Amazon tervezett csomagolt megoldásával karöltve egész biztosan markáns hatással lesz az amerikai streaming piacra, több szereplőt kényszerhelyzetbe hozva a jövőbeli terveiket, szerepüket illetően.