A Rhapsody a legpatinásabb streaming szolgáltatások közé tartozik, hiszen gyakorlatilag évekkel a Spotify megjelenése előtt kínélt már előfizetéses majd pedig streaming szolgáltatást is.
Az iTunes megjelenése ugyanakkor az előfizetéses alapon működő, letöltő szolgáltatásokat- amelyek így gyakorlatilag dalkölcsönző szolgáltatásnak minősültek- hamar sarokba szorította, melyen aztán a DRM eltűnése a digitális zeneiparból tovább erősített.
A Rhapsody életében ezek után kalandos évek következtek, de úgy tűnik mindez a tavalyi évvel végéhez ért. A Rhapsody 2012 legvégén ugyanis több alapvetően új és érdekes funkciót jelentett be, melyek közül a legkiemelkedőbb a mobil verzióba integrált a Gracenote zenei adatbázisán alapuló zenefelismerő alkalmazás, Songmatch néven amely így összekapcsol két nagyon fontos zenemegismerési utat: a különböző helyeken- koncerten, utcán stb.- hallott zenei tartalmak zenei adatbázisban való indexelését.
Úgy tűnik ez a funkció sokkal többet jelentett annál, mint amire esetleg sokan számítottak. A Seattle-i központú cég ugyanis a 2013-as használati adatit bejelentve 62%-os növekedésről számolhatott be éves szinten, melynek köszönhetően 1.7 millió prémium, azaz fizető felhasználóval rendelkeznek világszerte.
Azt a cég is elismerte, hogy a drasztikus növekedés legnagyobb része a nemzetközi piacokon jelent meg. Ez egyrészt köszönhető annak, hogy Európában, a Napster márka használatával és értékes telco megállapodások révén meredeken emelkedtek az előfizetőszámok. A Latin-amerikai illetve spanyol ajkú területeken a növekedés pedig nyilván annak is köszönhető, hogy tavaly ősszel a spanyol telco óriás, a Telefonica tulajdonrészt szerzett a cégen. A telco megállapodások ugyanakkor még nem jelentik azt, hogy azt el is kezdik használni az ügyfelek, tehát a Rhapsody-t mindenképpen elismerés illeti annak kapcsán, hogy láthatóan az ügyfelek szeretik is azt, amit a megállapodások keretében kapnak…
A Rhapsody vezetői nem nagyon tértek ki az amerikai piacra, ami több okból is érthető. Egyrészt vélelmezhetően ott sokkal kevésbé impresszív növekedési adatokat tudtak volna felmutatni. Másrészt mindebben feltételezhetően stratégiai megfontolások is vannak. A Rhapsody ugyan jelen van, de nem a tengerentúli piacon szeretne elsősorban harcolni, az előfizetőkért. Ez a stratégia ismerős lehet, hiszen anno a Deezer is így kezdte, aztán úgy tűnik, hosszabb távon megtorpant a terjeszkedése a francia cégnek. Egy dolgot azinban ne felejtsünk el: a Rhapsody esetében a nemzetközi terjeszkedést egy hatalmas telekommunikációs cég segíti,segítheti. Mindez pedig akkor, amikor várhatóan a legtöbb streaming szolgáltatás vagy az életéért küzdve próbál majd helytállni a tengerentúli piacokon és eladni magát még akár meglepetést is okozhat!