Az MP3 legális zeneletöltésben való terjeszkedésének kezdete óta hangsúlyozzák az iparági szakértők, hogy ahhoz, hogy versenyképesek tudjanak maradni, és ne sodorja el őket az Amazon által elindított lavina, minden, „tradícionális" zeneáruháznak, úgymint a Napster vagy a Rhapsody a lehető leghamarabb adaptálódnia kell az új helyzethez, és a kevéssé sikeres, előfizetés alapú szolgáltatások mellett/helyett meg kell jelenniük a DRM mentes, pay per tack szolgáltatásokkal is.
A Napster ezt megtette a tavast
folyamán, most a Real Networks üdvöskéje, a piac egyik legrégibb szereplőjének
számító Rhapsody is megtette, nagy kérdés, hogy még időben-e?
A késést mindenestre azzal
próbálták, próbálják behozni, hogy a legnagyobb, zenei portálokkal (Yahoo, MTV,
Ilike) illetve az egyik vezető
mobilszolgáltatóval (Verizon) együttműködve a lehető legtöbb helyen próbálnak
megjelenni a szolgáltatással. Apró, de
lényeges pozitívum, a bevett és működő áruházakkal szemben, hogy a dalok teljes
egészében meghallgathatóak. Az árazást tekintve a standardnak mondható 99
cent/9.99 dollár felosztást követték.
A szolgáltatás elindítást promotálandó
monstre, 50 millió dolláros marketing kampányt bonyolítanak le a közeljövőben.
Az esélyek? Nem rosszak,
különösen a masszív partnereket és a masszív marketing büdzsét tekintve. A DRM
mentes katalógus mérete is lényegesen meghaladja az iTunesban elérhető
katalógus méretét. Ugyanakkor az a fajta egyedi, különleges termékjellemző, amivel
ez az ajánlat jobb lenne, mint az Amazon, vagy a Napster ajánlata, hiányzik. Ha
pedig a vásárlók is így érzik majd, akkor túl nagy jövője nem lesz a megújult Rhapsody-nak!