A legtöbb streaming szolgáltatás gyakorlatilag ugyanazt az alapszolgáltatást nyújtja: egy hatalmas zenei adatbázishoz való hozzáférést, ingyenes és prémium lábat, mobil hozzáférést. A sok nagyon hasonló szolgáltatás jelenléte mellett nem meglepő tehát, hogy egy-két vezető szereplő mellett a többiek nem nagyon rúgnak labdába.
Pontosan ezért érdemes figyelmet szentelni a más megközelítéssel dolgozó szolgáltatásokra. Ilyen volt a Turntable.fm, vagy éppen a napokban bezárt Bloom.fm és ilyen a Soundcloud is.
A ma már Berlini központú 2007-ben Stockholmban alakult Soundcloud azonban fordított megközelítés alkalmazott és alkalmaz. zenészek, Dj-ék, zenei szakemberek tölthetek és tölthetnek fel zenéket. Mindennek következményeként pedig a Soundcloud egy roppant egyedi, a Spofity-tól, a Deezer-től, az Rdio-tól totálisan eltérő, hatalmas zenei adatbázist épített fel. ez az adatbázis sokkal inkább mindható egyfajta szürke, a long-tailt jellemző és mutató adatbázisnak, mint egy a mainstream zenei adatbázisnak.
A jelenleg Berlinben, Londonban, San Francisco-ban valamint Szófiában is irodával rendelkező cég nemrég zárt le ez 60 millió dolláros befektetői kört, mely így mintegy 700 millió dollárra értékelte a céget.
A 60 millió dollárt- bár ezt a cég nem verte nagy dobra- de több forrás is úgy tudja, hogy a nagy nemzetközi kiadókkal való megállapodások tető alá hozására kívánja fordítani.
Mindez több okból is lényeges lehet, lenne. Egyrészt mivel a kiadói megállapodások révén a Soundcloud elmozdulhatna abból a szürke zónából, amiben jelenleg jogi szempontból a befektetők, a zenei kiadók elhelyezik, és amely például minden jel szerint megakadályozta a Twittert abban, hogy megvásárolja a céget.
Másrészt a nemzetközi kiadókkal való megállapodás más, érdemi, versenyelőnyhöz is juttatná a céget.
Katalógusmérete ugyanis messze a legnagyobb lesz, sőt, felveheti majd a versenyt az iTunes sokak által megközelíthetetlen méretűnek tartott katalógusával.
- Szemben a többi szolgáltatóval, melyek küzdenek az előadókkal való viszonnyal és az előadók elismeréséért, a Soundcloud esetében pontosan a fordított üzleti modell miatt nem jelentene problémát
- A Spotify, a Deezer és a többi streaming szolgáltatás alapvetően a major kiadókkal áll kapcsolatban és a független kiadókkal való kapcsolatuk felhőtlennek éppen nem mondható. A soundcloud esetében ez se nagyon jelentene problémát, pontosan a tartalom jellege miatt itt a független kiadók uralkodhatnának…
- A Soundcloud már most is meglehetősen nagy (30 millió feletti) és roppant elkötelezett felhasználói táborral bír, melyet csak erősít az a tény, hogy a szolgáltatás API-ja segítségével szinte bárhová, bármilyen formában beágyazhatóak a Soundcloud tartalmak.
A Soundcloud tehát (egyelőre? )nem került a Twitter tulajdonába, aggódni valója azonban abszolút nincsen. Ellenkezőleg, amennyiben tető alá tudja hozni a kiadói szerződéseket, úgy nagyon könnyen a streaming szolgáltatások vezető szereplőjévé válhat!