A Rhapsody az egyik legpatinásabb előfizetéses szenei szolgáltatásnak számít. Idősebb, mint az iTunes, és évekkel előbb volt a piacon, mint a napjainkban olyannyira hypeolt Spotify. A szolgáltatás kalandos életutat járt be és nem is mindig volt sikeres (sőt), az iTunes hamar sarokba szorította, melyen aztán a DRM eltűnése a digitális zeneiparból tovább erősített.
Az amerikai cég aztán tavaly kezdett nagy hadjáratba, előbb zenefelismerő megoldást integrált mobil alkalmazásába, majd a Telefonica tulajdonszerzésével egy időben, Európában a Napster márka alatt folytatta.
A lépéseknek meg is lette az eredménye, hiszen a Rhapsody tavaly év végére immár közel 2 millió prémium, azaz fizető felhasználóval rendelkezett. ( összehasonlításképpen a Spotify 10, a Deezer pedig nagyságendileg 5 millió prémium felhasználót tudhat magáénak)
Mindez azonban messze nem a végét, sokkal inkább a kezdetét jelentette egy hosszú és érdekes folyamatnak, melynek célja a Rhapsody totális újrapozícionálása.
Ebbe az irányban lépett egy újabbat a cég múlt héten, amikor Unradio néven online, ondemand rádiószolgáltatást jelentett be. Az UnRadio alapfunkcionalitását tekintve a Pandora által bevezetett és sikerre vitt on-demand rádiómodellt képviseli, azaz előadók vagy stílusok alapján indíthatunk benne rádióállomásokat, zenei szakemberek által létrehozott rádiókat hallgathatunk és szabhatunk testre és AM/FM rádiókat is hallgathatunk.
A Rhapsody Unradio különlegessége, hogy mindezt a már jelenleg is előfizető Rhapsody ügyfelek ingyenesen, új ügyfelek pedig havi 5 dolláros díjért vehetik igénybe.
A Rhapsody Unradio tehát fél-úton pozícionálja magát az ingyenes, on-demand rádiók- mint a Pandora- és a teljes funkcionalitású streaming szolgáltatások- mint a Spotify- közötti úton.
Az igazi fegyvertény és hír ugyanakkor nem ez- bár az Amazon fapados streaming szolgáltatásának elindításával együtt jelzi, hogy a 10 dolláros havi díjért elérhető streaming szolgáltatások üzleti modelljében egyre kevesebben hisznek - jelenti, hanem az, hogy a Rhapsody lesz a T-Mobile US kiemelt partnere a John Legere által vezetett cég MusicFreedom névre hallgató direktívájának.
Az együttműködés keretében a T-Mobile előfizetők- a Simple Choice csomagot választók illetve az új 4G LTE előfizetők- ingyen vehetik majd igénybe a Rhapsody szolgáltatását. Minden további T-Mobile US előfizető 4 dolláros kedvezményes áron érheti el szolgáltatást Azaz ingyenesen vagy kedvezményesen vehetnek majd igénybe egy Pandora jellegű rádió szolgáltatást, 20 millió dallal, reklámok, megszakítás és mindenfajta korlát nélkül.
Ha a T-Mobile-al való együttműküdéstől függetlenül nézzük, azt kell mondanunk, hogy a Rhapsody lépése érdekes, de nem valószínű, hogy a Pandora-t érdemben veszélyeztető lépés. Különösen tekintettel arra, hogy maga a Pandora is rendelkezik olyan csomaggal, amely havi díj ellenében megszabadítja az ügyfeleket a hirdetések zavaró hatásától.
A T-Mobile együttműködéssel ugyanakkor a Rhapsody hatalmas lehetőséghez jutott. Gyakorlatilag ugyanis egy a piacon agresszívan mozgó telekommunikációs cég csomagjainak többségébe került bele, melynek köszönhetően az év évégre drasztikusan megnőhet a már most is szépen gyarapodó előfizetőszám!