2012 végén, az Access Industries Deezerben való 130 millió dolláros befektetése után azt írtuk, hogy a befektetés és a várható terjeszkedés miatt a Spotify számára a francia cég egyre komolyabb konkurenciát jelenthet majd.
2013 lepergésével immáron kijelenthetjük, hogy a várakozásnak megfelelően a francia cég erőteljes ütemben közelít svéd vetélytársához, a nagy kérdőjel azonban még mindig ott ágaskodik a mondat végén: vajon utol is érheti, meg is előzheti?
A Dezer legutóbb novemberben tett közzé legfrissebb előfizetői adatait, amely alapján immáron 4 millió előfizetővel rendelkezik, ami a legutóbbi Spotify által bejelentett, 6 milliós táborhoz valóban rendkívül közel van már.
Sok spekuláció volt arról, hogy a Spotify miért nem jelentett be újabb felhasználószám mérföldköveket, de a tény az, hogy a svéd cég az év végén sem jelentett be friss adatokat ezen a területen.
Ennek persze lehet az oka az, hogy a növekedés lelassult, de lehet az is, hogy a svéd cég egy nagy mérföldkövet, a 10 milliós határ leérést várja és jelenti be. (ebben a 20 új piac sokat segíthet..) Az is tény, hogy a Deezer ezzel szemben minden eddiginél erőteljesebb ütemben növekszik. Az elmúlt évben 3 millió új előfizetőt akviráltak, ami átlagosan havi 250 ezer új előfizetőnek felel meg.
Amennyiben a Spotify a Deezer-nél jelentősen lassabb tempóban nőtt tavasz óta, úgy jelenleg 7.1-7.2 millió fizető előfizetője lehet. Amennyiben a francia céggel megegyező ütemben növekedett, úgy ez a szám 8.2 millió körül lehet.
Mivel a svéd cég nem jelentette be – eddig- a 10 millió előfizetős álomhatár elérést, élünk a feltételezéssel, hogy a növekedése megegyezhet a Deezer növekedésével, s így napjainkban mintegy 8.8-.5 millió prémium felhasználója lehet.
Jelenleg tehát valószínűbb, hogy a Deezer a Spotify mögött található, minthogy vele egy szinten vagy netán előtte. 2014-ben mindez persze változhat. A változás mellett szól, szólhat a Deezer tengerentúli piacokra való belépése. Az amerikai piacokra való belépés a Spotify számára is hirtelen és gyors növekedést hozott és ez várható a francia cég esetében,(különösen akkor, hogyha a terveiknek megfelelően telekommunikációs partnerrel együttműködve lépnek be erre a piacra is)
Természetesen a Spotify-t sem kell félteni! Az alapvetően a Beats Music indulására válaszul felépített, végtelenített ingyenesség jó eséllyel a Facebook integrációhoz hasonló mértékben növeli majd a tejes felhasználószámot, könnyen lehet azonban, hogy komolyan ért majd a fizető felhasználók növekedésének…
Mind a Deezer, mind a Spotify előszeretettel hangoztatja felhasználó illetve előfizetői számait, pedig a hosszú távú siker szempontjából talán nem is ezek a legfontosabb mérőszámok. A befektetők számára a legfontosabb kérdés a nyereséges működés. A Deezer-ről nincsenek adataink, a Spotify-nál ellenben ismert, hogy ugyan sikerült csökkenteniük a veszteségeiket, de továbbra is masszívan veszteséges a streaming zenei szolgáltatás üzemeltetés.
2014 ugyanakkor az egyre élesedő Deezer-Spotify és streaming piac verseny miatt még egy témát hozhat előtérbe, ez pedig az aktív felhasználók aránya az összes felhasználóhoz viszonyítva. A telekommunikációs cégekkel való együttműködések egyelten, ugyanakkor nagy hátulütője ugyanis az inaktív felhasználók arányának magas száma. A verseny kiéleződésével pedig ez a kérdés 2014-ben szinte bizonyosan terítékre kerül majd, hiszen az egyes cégek eltérő stratégiát folytatnak, s így a prémium felhasználói illetve előfizetői számok egyre nehezebben lesznek összehasonlíthatóak.