A nyáron a T-Mobile US a közelmúlt egyik legvitatottabb lépésével emelte új szintre az amerikai mobilelőfizetőkért folytatott harcot. A Music Freedom névre keresztelt ajánlat, lényege, hogy a T-Mobile előfizető, bizonyos, a cég által választott szolgáltatások által generált adatforgalom alól mentesülnek. Az első körben a preferált szolgáltatások közé tartozott- a Pandora, az iHeartRadio, az iTunes Radio,az Rdio, a Rhapsody, a Slacker, a Spotify valamint Samsung Milk Music, de kimaradt a Soundcloud, a Beats Music vagy éppen a Google Music.
November legvégén aztán a T-Mobile bejelentése alapján ehhez a listához 14 további szolgáltató- köztük a Google Play Music, az Xbox Music és a SoundCloud – csatlakozott, és így összesen immár 27 a tengerentúlon elérhető streaming szolgáltatás adatforgalma nem számít bele az előfizetők adatforgalmába.
A cég adatai szerint naponta mintegy 200 terrabyte adatot használnak fel az ügyfelek zene szolgáltatások berkein belül, ami 5 dolláros gibabyteonkénti árral számolva, éves szinten mintegy 350-360 millió dollár adatforgalmi díj elengedését jelenti.
A T-Mobile ezen lépése ugyanis tengernyi, a zeneiparon messze túlmutató kérdést vet fel. Mindenekelőtt az Internet egyik legfontosabb és leginkább tiszteletben tartott elvét, a függetlenség elvét (net neutrality ) sérti, hiszen nem kevesebbet jelent, minthogy egy telekommunikációs szolgáltató maga választhatja ki, mely webes szolgáltatások részesülhetnek kiemelt bánásmódban. Eleddig a T-Mobile US nem élt vissza semmilyen formában ezzel és nem próbált meg üzleti érdekekre hivatkozva egy vagy több szolgáltatót kizárni.
A harmadik legnagyobb amerikai mobilszolgáltató lépése minden valószínűség szerit tovább fűti majd az amúgy is egyre meredekebb ütemben növekvő tengerentúli streaming piacot, nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindez meddig tart majd ilyen önkéntes alapon és mikor kezdi majd el a T-Mobile diktálni a feltételeket a szolgáltatók számára..