A világ egyelőre még lehet, hogy legnagyobb zenei piacának számító, amerikai zenei piac lassulásának első jelei 2013-ban mutatkoztak, hogy aztán egy évvel ezelőtt, a teljes 2013-as évre vonatkozó adatok már egyértelműen kirajzolták a kórképet. A tendencia 2014-ben nem hogy nem változott, inkább felerősödött, a Nielsen szokásos éves kimutatása alapján.
Ami a legelkeserítőbb, hogy a digitális szegmensben egyedi dalletöltések csökkenése tovább folytatódott, méghozzá a CD eladásokkal immáron összemérhető mértékben 12.5%-al, a már eleve csökkenést mutató 2013-as adatokhoz képest. A 2013-as, csúcsot jelentő adatokhoz képest pedig közel 20%-al estek vissza az a lá carte dalletöltések
Semmivel sem jobb a helyzet a digitális albumletöltéseket és a CD eladásokat egyesítő albumletöltési adatokban, amelyek 11%-al csökkentek az előző évhez képest. A 11%-os csökkenésből ugyanakkor messze nem csupán a fizikai CD eladások vették ki részüket, a digitális albumletöltések, ha sokkal kisebb mértékben is, de ugyancsak csökkentek. (Ennek ellenére az albumeladásokból egyre nagyobb részt hasít már ki a digitális szegmens)
Hogy hová lett mindez a sok dal és album letöltés, no meg CD vásárlás? Természetesen a streaming szolgáltatásokba vándoroltak, melyek egészen brutális ütemben 54%-al nőttek az előző évhez képest, összesen 165 milliárd meghallgatott dalra, az előző évi 112 milliárdról.
A tengerentúli digitális zenei piac tehát egyre meredekebben csökken, mind a fizikai,, mind az alá carte letöltési szegmensben. A streaming egészen elképesztő- már- már a skandináv országok előző években bemutatott emelkedésére emlékeztető- növekedésbe kezdett, ami jó eséllyel 2015-ben is folytatódik majd.
Mindez a növekedés, párosítva a prognosztizálható további, a lá carte letöltési illetve CD eladási csökkenésekkel várhatóan egyre erősíti majd a feszültséget az előadói oldalon, a streaming szolgáltatások által generált alacsonyabb bevételek miatt.