A patinás, a 2000-es évek eleje óta piacon levő, de azóta éveken át szinte jelentéktelenül tengődő szolgáltatás életében a fordulat 2012 végén következett be, amikor a cég a mobil verzióba integrált a Gracenote zenei adatbázisán alapuló zenefelismerő alkalmazását bejelentette és összekapcsolt két nagyon fontos zenemegismerési utat: a különböző helyeken- koncerten, utcán stb.- hallott zenei tartalmak zenei adatbázisban való indexelését.
A fordulat aztán minden tekintetben fordulatot jelentett. A cég azóta aktív nemzetközi terjeszkedésbe fogott ( Latin-Amerikában és Európában a Napster márkanév alatt) és több, a növekedésében kulcsfontosságú együttműködést is kialakított. A Napster márka a Telefonica-val együttműködésben terjeszkedik, a tengerentúlon a Rhapsody a T-Mobile UnCarrier programjának kiemelt szereplője. Mindezek az együttműködések nagyban segítettek és segítenek abban, hogy a Rhapsody folyamatosan növekedve közelítsen a streaming piac jelenlegi vezetőihez.
A legutóbbi adat szerint immáron 2.5 millió prémium előfizetővel rendelkező Rhapsody számára sem lesz egyszerű év a 2015-ös, ugyanakkor ha tartani tudja nem túl meredek, de stabil növekedés ütemét, akkor a Deezer lassulását, irányváltását feltételezve 2016-ra akár a második helyet is megcsípheti a streaming szolgáltatók piacán.