Jay-Z streaming szolgáltatásának indulásakor, nem utolsó sorban a csatlakozó 16 világsztár miatt írtuk azt, hogy a TIDAL és a valóban roppant erős támogató-előadó társaság ellenben sokkal több fejfájást és nehéz pillanatot okozhat majd a tradicionális kiadók illetve maga az Apple és a Beats Music számára.
Nagyon úgy tűnik ugyanis, hogy a rapper illetve az Apple nagyon hasonló irányba szeretne terjeszkedni az elkövetkezendő években. Az Apple szinte bevallottan egy olyan, modern kiadó létrehozását fontolgatja, amely egyszerre ötvözi az exkluzív megjelenéseket, a koncertekkel, a jegyekkel, a tehetségkutatással, míg Jay-Z ugyan ezt nem jelentette ki, de az exkluzív tartalmakra való koncentrálás illetve a 16 sztár csatlakozása erősen hasonló irányba mutat..
Arra ugyanakkor mi magunk sem gondoltunk, hogy a két fél ilyen hamar ütközőpályára kerül. A New York Times-ban megjelent terjengős Kanye West interjúban ugyanis a sztár-rapper elismerte, hogy egy több millió dolláros együttműködési ajánlatot utasított vissza az Apple részéről…
És messze nem ő az egyelten előadó, akit a Jimmy Iovine vezette csapat megkeresett! Taylor Swift kiadóját már az év elején felvásárolták és a Bloomberg információi szerint további, közel egy tucat zenésszel- akik közül közben többen csatlakoztak Jay-Z szolgáltatásához- állnak kapcsolatban, annak érdekében, hogy a nyáron induló szolgáltatás minél több nyári album megjelenést forgalmazhasson exkluzívan.
Mindez pedig nem kevesebbet jelent, minthogy az Apple, az ingyenességgel szemben, az exkluzív tartalmakban bízik. Ami felettébb kockázatos lépés, hiszen pont Taylor Swift esete mutatta azt meg, hogy az exkluzivitással alapvetően csak a legális szolgáltatások egy részt lehet büntetni, a felhasználói tartalmakkal (is) operáló szolgáltatásokat nem. Azaz az Apple elképzeléseiből ( nincs ingyenes rész és exkluzív tartalmak) pont az ugyancsak idén piacra lépni tervező Youtube profitálhatja majd a legtöbbet…