Most, 2015 közepén a digitális zenei szolgáltatók és a lemezipar legfontosabb vitatémája, hogy milyen mértékben korlátozza a streaming szolgáltatások ingyenes részének elérhetőségét. Mindeközben ugyanakkor érdemes( lenne) vetni egy pillantást a jövő digitális zene fogyasztóira, a tinédzserekre.
A GlobalWebIndex New Audience Report immáron évek óta vizsgálja a tinik digitális tartalomfogyasztási szokásait, köztük azt is, hogy zenei tartalmakat milyen formában fogyasztanak. A felmérés idei verzióját 4600 16-19 éves tini megkérdezésével bonyolították le, összesen 32 ország részvételével.
A kutatás alapján a tinik 80%-a rendelkezik okostelefonnal, ugyanakkor ennek ellenére megmaradt és használják is desktop számítógépüket is. A különböző konzolok ugyanakkor népszerűbbek a körükben, mint a tabletek.
A különböző tartalomtípusok között a zene a legnépszerűbb ( a tinik 70% válaszolta azt, hogy érdekli a zene) megelőzve a filmeket, a technológia híreket és a játékokat. Arra a kérdésre, hogy az elmúlt hónapban a különböző tevékenységek közül melyiket végezte, 60%-uk válaszolta azt, hogy streaming szolgáltatásban hallgatott zenét. Az, hogy mennyire streaming generációnak nevezhető ez a korosztály mi sem mutatja jobban, minthogy arra a kérdésre, hogy milyen szolgáltatásokat vettek igénybe az elmúlt hónapban a listát csupa streaming szolgáltatás vezeti (legyen az zenei streaming vagy on demand videó szolgáltatás).
Figyelemre méltó a listában az is, hogy globálisan a jelek szerint a Google vezeti ezt a listát, miközben például a streaming szolgáltatások esetében nincsen a vezetők között. ( persze elképzelhető, hogy a Google itt leginkább a Youtube-ot takarja..)
A zenével és zenei szolgáltatásokkal kapcsoltban feltett legfontosabb kérdés arra vonatkozott, hogy az elmúlt egy hónapban vásárolt-e zenei tartalmat, s amelyre a megkérdezettek 79%-a nemmel válaszolt.
A felmérésből két dolog tehát világosan látszik. Egyrészt az a lá carte letöltések csökkenése az elkövetkezendő években még erősebbé válhat majd, másrészt pedig,miközben a kiadók éppen a streaming szolgáltatások ingyenesen elérhető részét akarják korlátozni látható, hogy a tinik elsősorban ezt használják…