Ha már van egy maroknyi komoly Soundclud használó, akiket rendszeresen követsz és értelmesen kommentelsz, kezd el őket követni a többi közösségi média platformajaikon. Pár hét után kapcsolatba léphetsz velük a tartalmaikkal kapcsolatos kérdésekkel illetve a fogadtatástól függően esetleg együttműködésről vagy egyéb közös munkáról is szót ejthetsz. Erre nincs pontos recept, kísérletezd ki magad, a lényeg, hogy két irányú beszélgetést indíts!Ha legalább 8-10 ilyen valós kapcsolatot alakítasz ki, akik irántad is épp úgy érdeklődést mutatnak, komolyan megnöveliheted a zenéid és a profilod közösségi értékét és a zenéid elérés is nagyobb lesz.
10 tipp, hogyan érjünk el nagyobb hallgatottságot a Soundcloudon
Gyakori dilemma az egyre csak növekvő közösségi média befolyás, sőt már nem is befolyás, hanem kikerülhetetlen körülmény között, hogy, hogyan maradjunk tartalmainkkal a felszínen a digitális tartalmak óceánjában. Egyesek szerint szükséges rossz és "régen bezzeg minden jobb volt", mások viszont kifejezetten imádják a "közösségi zajt" az online térben. Olyanok is vannak nem kis számmal akik egyenesen beleszületnek és teljesen természetes nekik, hogy nemcsak kirakatok és kültéri reklámok léteznek, hanem a virtuális megfelelőik. Ezek a virtuális megfelelők viszont elég komolyan rátették bélyegüket már jó egy évtizede a kereskedelemre, marketingre, értékesítésre és úgy ámblokk mindenre ami a fizikai világ árú- és szolgáltatáscseréjének az online megfelelője. Nincs ez másként a zenével sem, ennek is kell a reklám, a figyelemfelkeltés és a zeneipar vélt vagy valós demokraizálódásával a kiadók hátszele nélkül egy induló zenekarnak, vagy zenei projektnek igen komolyan meg kell küzdenie a közönség figyelméért..
Ahogy semmilyen üzleti, vagy kommunikációs recept, vagy tipp sem működik 10-ből 10-szer és fontos szerepet játszanak a csillagok állása és a "jókor-jóhelyen" faktor azért így a tanácsaink is csak útmutatások, nem pedig bomba biztos tippek. Viszont van pár dolog amit ha teszünk vagy igyekszünk nem tenni, lendíthetünk vele a karrierünkön. Nézzük meg 10-10 lépésben, hogy mit tegyünk és mit ne tegyünk?!
Ha felvettünk egy szupernek ígérkező dalt nem elég csak feltölteni a Soundcloud-ra és várni a bűvös első ezer hallgatót, vagy néhány százat, (kinek mi az elképzelése a sikert illetően) ezért jobb ha hozzálátunk aktívan promótálni magunkat, hisz a "termékünk", amit el akarunk adni már nem is maga a zene, amit elkészítettünk, hanem mi magunk vagyunk, a zenekar, vagy az "egy személyes" bandát márkává kell tenni, nincs mese!
A 10 Mindenképp ...de legalábbis amit nagyon jó ha betartjuk
1. Reméhetőleg az első pont mindenkinek ismétlés de azért érdemes észben tartani, hogy először is írjunk, csináljunk, vegyünk fel jó, igényes, jó minőségű zenét! Tehát, befejezett, dalokat tegyünk ki lehetőleg. 1 perces loopokat és riff-ötletekkel nem érdemes kitenni, pláne, ha még rosszul is szólnak, nem sokan fogják meghallgatni, vagy ha odatéved valaki, gyorsan levonja a következtetést...
Demo, vagy work in progress dolgokkal ne akarjunk berobbanni, nem fog menni. Nagy bandák és befutott nevek alkalmazhatják teaser gyanánt, vagy kiadók EP esetleg album sampler-ként, hogy 1 perces részleteket tesznek fel a dalokból, de ne feledjük, nekik már van hallgatói, vagy ami jobb rajongói bázisuk, ahova nekünk még el kell jutni. Tehát törekedjünk a minőségre!!
A minőség mellett ugyanilyen fontos a kapcsolatok, kapcsolatrendszerek kiépítése, akárcsak a valós üzleti életben. Érdemes olyan tagokat keresni a SoundCloudon, akiknek a zenéi hasonlóak a mieinkhez, illetve akik zenéit mi is kedvelnénk. Őket érdemes aztán követni, a zenéikre építő jellegű kommenteket írni illetve véleményt kérni a mi zenéikről. Ha megvan a "kémia" az ilyen virtuális barátok megosztják és organikusan promotálják majd a zenéinket, Fontos, hogy a mértékletességet betartsuk. Ne lájkoljunk és kövessünk senkit csak a mennyiség miatt!
2. Csatlakozzunk tematikus csoportokhoz a közösségi média platformokon. A két legfontosabb a Facebook és a Google Plus, a többi szájíz, illetve az adott zenei műfaj előadói és rajongóinak preferenciája. Érdemes kicsit utána kutatni, hogy a saját műfajunk művelői és rajongótábora mely platformokat részesíti előnyben.
A csoportok száma itt is olyan 5-, max10 közötti legyen platformonként, többet úgy sem tudunk hatékonyan és hitelesen követni, illetve részt venni bennük. A csoportokban is viselkedjünk profin és a lájkokat, és szavazatokat okosan, osztogassuk, a hozzászólásainkban meg legyen valami hozzáadott érték. Figyeljünk, hogy a zenei műfaj vagy alműfaj csoportja mellett a zenetechnológiai, technikai csoportokat is kövessük, pl. Ableton vagy Logic, hangszeres csoportok.
Tapasztaljuk ki, hogy az egyes közösségi média csatornákon mely időpontokban érdemes az új zenéket, megjelenéseket posztolni és később aszerint ütemezzük a post időzítését. Ebben segítenek a különböző analitikai segédletek a közösségi oldalakon pl. Facebook Analytics. A megjelenés vagy post első pár napjában próbálkozzunk többször de maximum háromszor különböző időpontokon a nap folyamán a posztolással. Ha már vagyunk olyan státuszban, hogy van rajongótáborunk az ő bejegyzéseiket is tegyük ki a saját idővonalunkra, a lényeg, hogy használjuk ki a csatornáink közötti keresztpromóció adta lehetőségeket és annyit és olyan frekventáltan posztoljunk, mint amivel, ha mi szembesülnénk nem éreznénk zavarónak.
A közösségi posztjainkban, ha nem is kifejezetten zenei tartalmakat osztunk meg éppen, de a pl. a videók, vagy megosztott képek a zenekari vagy egyéni zenei tevékenységünkhöz kapcsolódnak, mindig helyezzük el láthatóan a SoundCloud linkünket is. Youtube videó végére meg szinte kötelező odarakni!
3. Cimkézzünk okosan. Sokan még mai napig nem értik a cimkék jelentőségét, pedig a jó cimke elengedhetetlen, hogy a digitális tartalmak tengerében nagyobb eséllyel találják meg az alkotásunkat. Ez a Soundcloudon elhelyezett zenénkre is épp olyan érvényes mint bármi másra. Nyugodtan tüntess fel pár hashteget is a cimkék közt így akár más platformokról, mint a Twitter is az érdeklődők megtalálhatják a Soundcloud profilodat.
Ajánlott tag-priprotás
1. Műfaj, alműfaj és stílus alapján. Rokonműfajok és stílusok is mehetnek.
2.A műfajban vagy hasonló műfajban publikáló kiadókból is tüntessünk fel a tagak közt jópárat. Ha van hierarchia a kiadók közt akkor aszerint, vagy csak a legnevesebbeket
3. A műfajban alkotó-, hasonló műfajban alkotó/előadók neveit is érdemes feltüntetni
4. A zeneszámod hangulatát leíró jelzőket is érdemes tagelnünk
4. A zenénkre beérkező kommentekre lehetőség szerint válaszoljunk minél rövidebb idő alatt, és lehetőleg ugyanolyan minőségben (értlemesen) mint, ahogyan azt más zenéire tettük volna. A trollkodást is igyekezzünk úriemberek módjára viselni, ha nagyon offenzív a komment és nem építő kritika csak öncélú heccelés, inkább ignoráljuk, mint hasonló stílusban válaszoljunk. A kommentjeink hangneme komolyan rámutat a mentalitásunkra, ami ha pozitív nagyobb eséljel vonz oda olyan hllagtókat, akik azért kagylóznak bele a zenénkbe, mert látták, hogy értlemesen hozzászoltunk máshoz.
5. Az együttműködés mindig kifizetődő. Együttműködni nemcsak azért jó, mert a munkánk a partner révén az ő követőihez/rajonóihoz is eljut így kapásból duplázzuk, triplázzuk a számunk hallgatói elérését, másrészt, aki rákattint az együttműködésünk gyümölcsére nagyobb valószínűséggel jut el a saját Soundcloud előadói oldalunkra is.
6. Remixelj, Re-editelj, dolgozz fel népszerű dolgokat. Nem gond, ha nem kapsz hivatalos felkéréseket, legyen egy kis önszorgalmad és válassz ki egy népszerű dalt, nem baj ha sláger, sőt az a jó ha milliók keresik és írd át, fordítsd le a saját műfajodra. Ez az önkényes átdolgozás szintén nagy esélyes csábítja az új hallgatókat az oldaladra megnyitva előttük a többi zenédnek is a lejátszási lehetőséget. Figyelj! A leírásban tüntesd fel, hogy nem hivatalos remix, átdolgozás és, hangsúlyozd, hogy önjelölt remixed átdolgozásod, nem hoz semmilyen extra anyagi juttatást számodra.
7. A fórumok még mindig elég komoly értékkel bírnak, mind szakmai, mind rajongói szempontból is. Sok rajongó a szakmai fórumokra is regisztrál, csak, hogy kedvenc műfajával kapcsolatosan közel legyen a tűzhöz, illetve újdonságokat szerezzen be vagy szerezzen róla tudomás, jóval azelőtt, hogy azok kikerülnének a tömegek elé az általános közösségi platformokra. Természetesen itt is érvényesek azok a szabályok amelyek a Facebook csoporotkra vonatkoznak. Ne postolj csak egy linket a zenédhez semmilyen kommentár vagy értelmes, építő hozzászólás nélkül. Figyeld meg mik a fórum szabályzatok, és az általános viselkedés, tapasztald ki, hogyan tudsz értelmes posztokat marketingüzenetként felhasználni.
8. Legyen egy látványos és szép logód, amit következetesen használsz a közösségi platformokon így a Soundcloudon is. Ahogy már írtuk, márkává kell vállnod, amihez megfelelő vizuális kommunikáció kell, hogy a márkád megmaradjon az emberek fejében és a logódat látván beugorjon nekik a hangzásod. Ez ugyanis a cél, hogy zeneipari "termék" légy, ami iránt kereslet támad.
9. Az újonnan feltöltött dalod Soudcloud leírásában (Soundcloud description) szintén írj informatívan. Röviden említsd a műfajt, az előadó nevet és a hangulatot, amit a dal vagy a mix képvisel. Annyit írj csak, amennyit a szem egy ránézésre maximum 3 mondatban képes egyből befogni és befogadni. Ne felejtsd el oda írni, hogy ha tetszik amit hallanak kattintsanak a Repost (megosztás) fülre. Hacsak egy páran tesznek eleget a kérésnek már nyert ügyed van.
10. Ahogy már említettük érdemes a különféle csoportokba csatlakozni, nemcsak Facebookon vagy egyéb platformokon de a Soundcloudon is. Ugyanazok az udvariassági formák és kooperációs, illetve hozzászólási kódok követendők itt is akárcsak más fórumon.
Érdemes még a Soundcloud fizetős szolgáltatásait, a Go Pro és a Go Unlimited opciókat is meggondolni. A Go Pro 3 Eurós havi díjával 4 órányi zenei anyagot tölthetünk fel, kiemelhetjük (Spotlight) a profilunkon a jobbnak gondolt dalainkat a találati listákbanl, a feltöltött tartalmainkat szerkeszthetjük és egyéb az ingyenes felhasználásban nem elért ám felettébb hasznos opcióra tehetünk szert.
10+1. Az alábbiak nemcsak elektronikus műfaj függő, de akár rockerek vagy hangszeres bandák is profitálhatnak ebből a módszerből, ha "dj mixet" vagy "mix tapet" készítenek. A lényeg, hogy a kiépített kapcsolati hálónk segítségével,ismerőseink rendelkezésünkre bocsátanak egy pár új zenét, amit mi egy válogatás mixre feltennénk és ezzel a saját követőinkkel is megismertetjük az ő zenéjüket. a legtöbb esetben feltételezhetően nem hogy nagy ellenállásba nemütköznénk, de a zenék szerzői is előszeretettel osztják meg a mixünket a saját Soundcloud oldalukon így a mi nevünk is hozzáférhetővé válik az ő követőik számára.