Alig 1 hónappal vagyunk Jay-Z forradalminak szánt zenei szolgáltatása a TIDAL indulása után, a szolgáltatás mégis sok tekintetben a totális kudarc mezsgyéjén lavírozik. A prémium tartalmakkal és világsztárokkal kampányoló szolgáltatás megnyilvánuló érdeklődés, a legfontosabb helyen, az App Store-ban egészen drámai mértékben csökkent, miközben az ingyenes lábbal is rendelkező vetélytársak helyzete nem sokat változott. Az előadók körében is egyre inkább egyfajta megosztottság figyelhető meg, a támogatók mellett egyre hangosabbak a TIDAL-t kritizálók hangjai is.
A TIDAL indulásakor is megjegyeztük, hogy a valóban roppant erős támogató-előadó társaság ellenben sokkal több fejfájást és nehéz pillanatot okozhat majd a tradicionális kiadók illetve maga az Apple és a Beats Music számára. Nagyon úgy tűnik ugyanis, hogy a rapper illetve az Apple nagyon hasonló irányba, azaz a streaming szolgáltatás mellett az előadók újfajta képviselte felé- szeretne terjeszkedni az elkövetkezendő években.
Az ilyen jellegű direkt versengés pedig kockázatokkal jár, pláne ha a felek nem egyenlők, márpedig nem azok, hiszen az Apple egy komplett platformot ural. Olyannyira ural, hogy az már a Beats Music akvizíciójakor is felmerült, hogy mihez kezd az Apple saját platformjával és a vetélytárs szolgáltatásokkal. Az Apple saját streaming szolgáltatásainak megjelenésével párhuzamosan valószínűsíthető a harmadik felek Apple platformokon való megjelenésének valamilyen formában való korlátozása ugyancsak. Mindehhez nem is feltétlenül kell majd az Apple-nek nagyon keményen játszania, elég ha csak finom eszközökkel nehezíti majd meg a vetélytársak dolgát az iOS platformon.
Jay-Z pechjére az első vetélytárs, akivel szemben ezt az Apple megteszi az a TIDAL. Mindenki aki iOS eszközről használja a prémium HD streaming szolgáltatást vagy a nem HD verzióját 0%-al 30 %-al többet lesz kénytelen fizetni, mint a más platformok esetében. Ez a gyakorlatban nem jelent mást, minthogy a HD verzió 19.99 helyett 25.99, a nem HD verzió pedig 9.99 helyett 12.99 dollárba kerül majd havonta, azaz az iOS eszközökön a TIDAL normál verziója is erősen prémium árkategóriába tartozik majd.
Az Apple a lépéssel nyilvánvalóan júniusban induló saját streaming szolgáltatásának piacát védi, amelynél így a TIDAL majdnem kétszer drágább lesz, ami nyilván nem lehet versenyképes ajánlat. Nagy kérdés mindezek után persze, hogy az Apple tesz-e hasonló lépéseket a többi streaming szolgáltatóval, különösen azokkal szemben, amelyek nem rendelkeznek saját platformmal, mint például a Spotify vagy a Deezer.